تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

موانع ورزشی که ممکن است سر راه تمرینتان قرار بگیرند

بیایید با این موضوع روبه رو شویم: در مورد ورزش همه ما نیت های خوبی داریم.همواره آلارم را تنظیم می کنیم که به باشگاه برویم یا برای ورزش به فضای باز، با این وجود حتی بهترین برنامه ریزی ها نیز به مقصد نمی رسند. همواره زندگی به گونه ای در مسیر اهداف تناسب انداممان قرار می گیرد. و  دو حالت بیشتر ندارد یا شما زندگی را کنترل می کنید یا زندگی شما را. و درست است شما این قدرت را دارید که به موانع روبه رویتان غلبه کنید و به اهداف تناسب اندام خود دست پیدا کنید. بیایید به این موانع ورزشی غلبه کنیم.

مانع: سوزش زیاد عضلات

carceii-ce-trebuie-sa-faci-cand-apar-18507137

چه این سوزش عضلات به خاطر آسیب باشد و یا به خاطر افزایش سن، همه ی ما گاها درد را تجربه می کنیم. چه این درد جدی باشد، یا در حال بهبودی از یک پیچ خوردگی، شکستگی، یا جراحی باشید، قبل از شروع تمرینات ورزشی با پزشک خود مشورت کنید. اما به دلیل این سوزش های همیشگی نباید ورزش را کنار بگذارید.

راه حل: ماساژ روزانه

هیچ چیز مانند پیش گیری بدن را از درد دور نمی کند. به جز انجام حرکات کششی روزانه و مراقبت از وضعیت بدن خود، عادت دیگری که موجب برطرف شدن درد می شود ماساژ روزانه است. منظور ماساژ شخصی یا آزاد کردن دردهای عضلانی است که بافت های عضلانی دردناک را می شکند و جریان خون را تحریک می کند، بنابراین موجب احساس خوبی می شود. فوم نورد همواره یک ابزار عالی است، اما استفاده از دستگاههای ماساژور نیز خوب است چون می توان همه جا آن را با خود برد.

این وسیله سرهای مختلف با کنترل فشار دارد، بنابراین بر اساس محل ماساژ می توان شدت و نوع ماساژ را تغییر داد. این وسیله قدرت کافی برای به کاربرده شدن بر روی عضلات بزرگ را دارد. هنگامی که عضلات را شل کردید و راحت شدید، می توانید تمرین بعدی را بدون بهانه انجام دهید.

مانع: مشغله زیاد

%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%b4%d8%ba%d9%84%d9%87-%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%af-3

زندگی همه ما پر مشغله شده است. تعهدات و پروژه ها روی هم انباشته شده اند، و بدون نفس کشیدن از یک کار به کار دیگری می رویم. اما وقتی که به نظر زمان ندارید برای ورزش باید چکار کنید؟

راه حل: برنامه تمرینی سریع

قدم اول، این تصور که باید ورزش را از لیست باید های خود خارج کنم را فراموش کنید. اگر می خواهید احساس خوبی داشته باشید و قدمی برای خوش فرم شدن خود برداشته باشید و زمان زیادی ندارید، تمرینات سریع که گاه گاه انجام می دهید، بهترین گزینه هستند. حتی یک تمرین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای می تواند کالری سوزی کند، متابولیسم را بالا ببرد، روحیه را بهتر کند و باعث می شود در بقیه روز انتخاب های سالم تری داشته باشید، و انگیزه ای می شود که روز بعد نیز ورزش کنید.

مانع: خستگی زیاد

emruz-online-tired

هیچ وقت همانند زمانی که خسته هستید، تمرینات کسل کننده به نظر نمی رسند. شب گذشته یا شب قبل از آن خوب نخوابیدید، و با یک تمرین پر شدت به نظر می رسد در عرض چند دقیقه به کف زمین بیافتید. باز هم این سوال قدیمی مطرح می شود: اگر خسته هستید، تمرین را نادیده بگیریم یا هم چنان با قدرت ادامه دهیم؟

راه حل: هم چنان با قدرت ادامه دهید

اگر واقعا خسته شده اید باید یک روز استراحت کنید. داشتن روز استراحت با ارزش است. اما اگر این خستگی اندک است، به یاد داشته باشید:  اغلب موارد وقتی ورزش را شروع می کنید همان انرژی طبیعی در بقیه روز را خواهید یافت. بعد از تمرین آب فراوان و هم چنین وعده های سرشار از پروتئین مصرف کنید و به زودی انرژی زیادی پیدا می کنید.

مانع: کسل بودن

bored-emruzonline

شاید بزرگترین مانع همه ی ما این است که نمی خواهیم در وهله اول ورزش کنیم. انگیره پیدا کردن برای پوشیدن  کفش های ورزشی و رفتن به بیرون و شروع به عرق کردن گاهی سخت است. خبر خوبی به شما می دهم: دیگر نمی خواهد از تمرین خود متنفر باشید.

راه حل: در تمرینات خود تنوع داشته باشید

اگر فکر کردن به تمرینات ورزشی باعث ترستان می شود، زمان آن رسیده که یک برنامه جدید را انجام دهید. فکر نکنید که باید ساعت ها بر روی تردمیل تقلا بزنید، اگر با این کار می خواهید تمام موهای خود را بکنید. لذت ورزش در این است که کاریی را بکنید که واقعا دوست دارید، و به گونه ای روتین را ترکیب کنید که این کار برایتان جذاب و جالب باشد. از نقطه راحتی خود خارج شوید و کارهای جدیدی را امتحان کنید. در یک کلاس سرعتی، شنا، یا رقص ثبت نام کنید. نترسید که در یک فعالیت جدید مهیج مبتدی باشید. دیگر خود را اذیت نکنید و حرکتی مفرح انجام دهید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *