داروهای گیاهیشربت و دمنوشعطارباشی و طب سنتی

دمنوش های گیاهی مناسب برای کاهش چربی خون

بدن برای داشتن عملکرد صحیح اعضای بدن به مقدار مناسبی چربی نیاز دارد. این چربی ضروری، به دو نوع تقسیم می شود: کلسترول خوب و کلسترول بد.بدن به مقدار مناسبی از چربی نیاز دارد زیرا چربی اضافی دربدن مشکل ساز شده و باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری ها می شود.برخی دمنوش ها و نوشیدنی ها ی خانگی می توانند به شما در کاهش و کنترل کلسترول خونتان کمک کنند.

دمنوش عناب

به این منظور عناب را بشویید و خیس کنید، سپس هسته ی آن را بیرون آورده و میوه ی خرد شده را داخل یک قوری بریزید. مقداری آب جوش به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دم بکشد. به دلیل شیرین بودن دانه های عناب، در صورت تمایل می توانید چند قطره آب لیموترش تازه به آن اضافه کنید.

افرادی که از نفخ یا خلط بیش از حد و انگل های روده ای رنج می برند، بهتر است قبل از مصرف عناب با پزشک مشورت کنند.

دمنوش آویشن

دم کرده ی این گیاه از دیدگاه طب سنتی ایران، دفع کننده ی رطوبت و بلغم بدن و کاهش دهنده ی چربی خون است. همچنین به دلیل داشتن خاصیت ضدعفونی کننده ی قوی برای درمان بیماری های میکروبی و عفونت های داخل بدن تجویز می شود. به این منظور یک قاشق غذاخوری از گیاه را در دو لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه، روی شعله غیر مستقیم دم بکشد.

جوشانده ی شوید

گیاه شوید و تخم آن برای مبتلایان به چربی خون و کلسترول مفید است و در بهبود بیماری نقش موثری دارد. به این منظور از جوشانده ی شوید استفاده کنید. تخم شوید را درون یک لیوان آب جوش بریزید ، هم بزنید و آن را به مدت 10 دقیقه بجوشانید، سپس جوشانده را از صافی رد کرده و با نبات یا عشل میل کنید.

دمنوش برگ کاسنی

گیاه کاسنی به پاکسازی کبد و بدن از سموم و مواد زائد کمک می کند و موجب کاهش میزان کلسترول خون می شود. یک قاشق غذاخوری برگ گیاه کاسنی را در یک قوری آب جوش به مدت 15 دقیقه دم کنید. در صورت تمایل از عسل یا نبات استفاده کنید.

آب سیب و اسفناج

مصرف مخلوط آب سیب و اسفناج برای کاهش کلسترول بدخون و دفع چربی ها از بدن موثر است، زیرا سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است که باعث تقویت بدنتان می شود.

چهار عدد سیب، یک فنجان برگ اسفناج و مقداری جعفری را بشویید و آماده کنید. مواد را داخل میکسر بریزید و به مدت یک دقیقه مخلوط کنید . هر روز یک لیوان از این نوشیدنی ضد کلسترول را میل کنید.

آب هویج، جعفری و اسفناج

نوشیدنی های سبز رنگ برای سلامتی بسیار مفیدند و از افزایش کلسترول بد خون جلوگیری می کنند. این نوشیدنی قوی به شما کمک می کند که از شیر چربی خون خلاص شوید. چهار عدد هویج، مقداری جعفری و چندبرگ اسفناج را با هم مخلوط کنید. به مدت دو هفته، هر روز بعد از هر وعده ی غذایی، یک لیوان از این نوشیدنی میل کنید.

منبع: مجله نیک و نو/ شماره 41

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *