تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

این چربی ها را از برنامه غذایی خود حذف نکنید

این چربی ها را حذف نکنید

این مساله برای اغلب افراد پیش می آید که فرد در دوره چربی سوزی است ولی در شرایطی قرار می گیرد که مراجعه به باشگاه برایش ممکن نیست. سپس وقت غذا خوردن می رسد، از نظر منطقی باید تغذیه خود را با تمرین تنظیم کنید، چرا که در واقع غذا سوخت شما به حساب می آید. بدون اینکه تمرین کنید ، رشدی هم نخواهید داشت، پس آنچه در چنین شرایطی اهمیت دارد این است که بیشترین مقدار از حجم عضلات را خود حفظ کنید.

اگر چه اطمینان یافتن از دریافت مقدار پروتئین مشابه قبل، مسئله واضحی به نظر می رسد، اما بسیاری از ورزشکاران در چنین شرایطی تلاش می کنند تا وعده های رژیمی تری داشته باشند و در واقع چربی کمتری دریافت کنند. اما این می تواند مسیر غلطی باشد!

بر اساس تحقیق تازه ای در کالج اسپرینگ فیلد که به مقایسه آثار چربی سوزی ، و حفظ عضلات توسط رژیمی کم چربی با کربوهیدرات متوسط پرداخته و رژیم های کم کربوهیدرات با چربی متوسط، نتایج جالبی بدست آمده است. محققان نه تنها مشاهده کردند افرادی که از وعده های کم کربوهیدرات با مقدار چربی متوسط استفاده می کردند مقدار وزن بیشتری نسبت به کسانی که به وعده های کم چربی با مقدار کربوهیدرات متوسط متکی بودند، از دست دادند، بلکه همزمان ۷۵ در صد عضله بیشتری هم حفظ کردند و در عین حال از سطوح تری گلیسریدهایشان کاسته شد.

کاربرد عملی :

برای بهره مندی از مزایای مذکور ، در شرایطی که تحت رژیم چربی سوزی هستید ولی امکان تمرین برایتان مهیا نیست، از رژیمی بهره بگیرید که شامل این نسبت از درشت مغذی ها باشد: ۱۵% کربوهیدرات ، ۵۵% چربی، ۳۰ درصد پروتئین ، البته باید تلاش کنید تا بخش قابل توجهی از چربی دریافتی شما از منابع مفید چربی یعنی چربی های غیر اشباع بخصوص اسیدهای چرب امگا-۳ مثل روغن ماهی و روغن تخم کتان تامین شود.

منبع: ادکوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *