تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

با بودجه کم چگونه ورزش کنیم؟

عضویت در یک باشگاه عالی می تواند پر هزینه باشد، مخصوصا برای کسانی که به طور مداوم از آن استفاده نمی کنند. در بررسی ها مشخص شده است که تنها نیمی از افرادی که عضویت در باشگاه دارند به طور مرتب از آن استفاده نمی کنند. اما حتی اگر به طور مرتب نیز باشگاه بروید، عضویت در باشگاه می تواند هزینه زیادی برایتان باشد. خبر خوب این است: راههای زیادی وجود دارد که با بودجه کم می توانید متناسب و سالم شوید.

۱. باشگاه خانگی درست کنید

اگر هزینه ای را برای بهتر شدن بدن خود کنار گذاشته اید، در اینجا برخی از تجهیزاتی که با کمترین هزینه بیشترین مزیت را برایتان دارند به شما معرفی می کنیم. به یاد داشته باشید که تازه بودن و درخشنده بودن آنها باعث عملکرد بهترشان نمی شود. سعی کنید به صورت آنلاین تجهیزات کار کرده را بخرید، می توانید به مغازه های دست و دوم فروشی بروید.

یک ست دمبل که بتواند نیازهایتان در برداشتن وزنه را بر طرف کند (معمولا برای زنان بین ۲٫۵ تا ۱۵ کیلو و مردان ۵ تا ۳۰ کیلو).

طناب های قدرتی

توپ تعادلی

طناب

باز هم بودجه آن را ندارید؟ می توانید از این موارد جایگزین استفاده کنید:

می توانید از بطری ها به عنوان وزنه استفاده کنید. می توانید وزنه خود را با استفاده از بطری ها و قوطی هایی که داخل آن شن یا آب ریخته اید، بسازید.

طناب مقاومتی را خودتان بسازید. هر نوع پارچه کشی حتی یک جفت ساپورت قدیمی می تواند جای طناب های مقاومتی را بگیرد.

از صندلی یا نیمکت استفاده کنید. دیپ های پشت بازو، استپ آپ، بلند کردن پا… همگی می توانند بر روی یک سطح صاف و سفت به جای میزهای گران قیمت باشگاه انجام شوند.

از پله ها استفاده کنید. با استفاده از پله ها می توانید هم زمان از مزایای قلبی و عروقی و همینطور قدرتی بهره مند شوید. پله ها می توانند یک ابزار تمرینی عالی باشند.

از تکنولوژی استفاده کنید. آیا برای برنامه ورزشی و حفظ انگیزه خود به کمی کمک نیاز دارید؟ از برنامه های کامپیوتری و گوشی همراه استفاده کنید تا برنامه ریزی کنید و حساب تمرینات خود را داشته باشید. بعضی از این برنامه ها رایگان هستند و برخی دیگر فقط به هزینه بسیار کمی نیاز دارند.

۲. از وزن بدن خود استفاده کنید

یقیننا وزنه ها، طناب ها، توپ ها همگی مفید هستند، اما به یاد داشته باشید که خود وزن بدن به تنهایی می تواند بهترین روش تمرین باشد و به علاوه رایگان است. تمرین مقاومتی که با وزن بدن انجام می دهید می تواند به اندازه کار با وزنه و ماشین موثر باشد. بنابراین حرکات شنا، اسکوات پرشی، دیپ پشت بازو را فراموش نکنید.

۳. عضو انجمن ها و جمعیت ها شوید

ورزش در اکثر انجمن ها رایگان و یا با هزینه بسیار کمی است. بعضی از این ایده ها را می توانید امتحان کنید:

مراکز اجتماعی: مراکز تناسب اندام خصوصی همواره تنها گزینه موجود در شهر نیست. بسیاری از انجمن ها کلاس ها، فضاهای ورزشی و حتی تجهیزاتی دارند که قیمت استفاده از آنها از مراکز تناسب اندام بزرگتر محلی بیشتر است. ببینید که آیا این مراکز در دسترس هستند یا خیر.

دبیرستان ها و دانشگاهها: گزینه دیگر دبیرستان های محلی، و دانشگاهها با مراکز تناسب اندام است. به آنها زنگ بزنید و ببینید ایا این امکانات برای اعضای انجمن وجود دارد.

استخرهای محلی: این استخرها معمولا با هزینه کمی برای شنا وجود دارند. همین استخرها می توانند در دبیرستانها و دانشگاها نیز باشند.

تفریح در فضای باز: سایر گزینه های سرگرمی در فضای باز را فراموش نکنید. ممکن است پیست پرش ، پیاده روی، دوچرخه سواری، اسکیت در دسترس باشند. آب و هوا نامساعد است؟ راه رفتن در بازار بسیار هیجان انگیز است و موارد جذاب زیادی برای تماشا وجود دارد.

۴. تمرین آنلاین

در اینترنت گزینه های تناسب اندام نامحدودی وجود دارد و تنوع آن مطابق میل و سطح تناسب اندام هر کسی می باشد.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *