داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتیلاغری و کاهش وزننسخه های گیاهی

مکمل های لاغری طبیعی

اگرچه مهمترین اصل برای کاهش وزن و لاغر شدن تغذیه‌ی سالم میباشد، اما شما میتوانید با مصرف برخی مواد غذایی طبیعی سرعت کاهش وزن خود را بهبود ببخشید. مکمل های لاغری طبیعی به طور معمول برای دستگاه گوارش بسیار مفید بوده و به چربی سوزی بهتر کمک میکنند. در این نوشتار به بررسی برخی از این مکمل ها خواهیم پرداخت.

مکمل های لاغری طبیعی :

چای دارچین

دارچین ادویه‌ای خوش عطر و طعم و با خواص فراوان است. اگر می‌خواهید با روش‌های طبیعی لاغر شوید، دمنوش یا چای دارچین بنوشید. این گیاه با آب گرم در بهبود گوارش موثر است و مانند ترکیب آب لیموترش و آب به تنظیم دمای بدن و چربی‌سوزی کمک می‌کند. شما می‌توانید هر روز یک فنجان چای دارچین بدون شکر میل کنید. برای شیرین کردن این دمنوش کمی عسل به آن اضافه کنید. عسل در ترکیب با دارچین کالری‌سوز است.

آب

آب، مواد زائد و سموم بدن را دفع می‌کند و نوشیدن منظم آن برای حفظ سلامت و تضمین عملکردهای بدن مفید است. آب به بدن کمک می‌کند تا چربی بیشتری بسوزاند. در خصوص دمای آب، نظرهای مختلفی وجود دارد. برخی از متخصصان معتقدند نوشیدن آب ولرم یا با دمای محیط، بهتر است؛ اما پژوهش‌ها نشان می‌دهد که آب خنک بیشترین کمک را به سوزاندن چربی‌ها و لاغری می‌کند.

473103619

سیر

سیر از مکمل های لاغری طبیعی بوده و خواص موثری برای سوخت و ساز بدن دارد و مصرف آن به لاغری و همچنین مراقبت از سیستم گوارش بدن کمک می‌کند. درست است مصرف سیر به دلیل بدبو کردن دهان دردسرساز است، اما اگر قصد لاغری دارید و می‌خواهید از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کنید، حتما سیر را دریابید. مصرف منظم سیر به‌خصوص اگر صبح‌ها به‌طور ناشتا باشد، تاثیر زیادی در حفظ سلامت بدن دارد.

لیموترش

این میوه‌ی ترش و اسیدی باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و در نتیجه به لاغری و همچنین بهبود عملکرد روده‌ها کمک می‌کند. مخلوط آب گرم و لیموترش یک نوشیدنی مناسب برای تنطیم دمای بدن است، به طوری که مصرف این نوشیدنی در سوزاندن چربی‌ها در نتیجه‌ی افزایش دمای بدن یاری می‌رساند. بهتر است به‌طور مرتب آب لیموترش را با کمی آب گرم مخلوط و میل کنید. همچنین می‌توانید روی غذای‌تان لیموترش بچکانید.

ورزش

یکی از بهترین مکمل های لاغری ورزش است. فعالیت‌های جسمی همچنین به سالم بودن و تقویت عضلات کمک زیادی می‌کند. پیاده‌روی، دوی نرم، ورزش‌های دسته جمعی، رفتن به باشگاه و …می‌تواند شما را به هدف‌تان نزدیک کند. توصیه می‌کنیم قبل از هر کاری با یک مربی ورزش خوب و حرفه‌ای مشورت کنید تا به شما کمک کند. توجه داشته باشید هر ورزشی تاثیر موثری در لاغری ندارد. برخی از ورزش‌ها صرفا در عضله‌سازی و تقویت عضلات نقش دارند یا برای تقویت قلب موثر هستند. برای لاغری بهترین انتخاب ورزش‌های هوازی مانند ایبروبیک است.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *