آیا ورزش می کنید یا به بدنتان آسیب میزنید؟

آیا ورزش می کنید یا به بدنتان آسیب میزنید؟

بیشتر از همیشه کار می کنید

در یک فرهنگ سوزاننده زندگی می کنیم. همواره پریزمان به برق است، همیشه یک ایمیل، یک پیام یا تلفن وجود دارد. سعی داریم برند خود را بسازیم، پست های اجتماعی را فیلتر کنیم، پروفایلمان را ادیت کنیم، و هم چون مدیران رسانه حضور آنلاین خود را پر عرضه کنیم. تکنولوژی که باید اوقات فراغتمان را افزایش می داد، اتصالی جداناشدنی با ما پیدا کرده است.

بیشتر از هر زمانی تمرین می کنیم

این تمرین بیش از حد یا در پاسخ به نیازهای شغلیمان یا نشانه ای از یک حالت روانی است، در هر حالت نتیجه ی آن یکی است. به همان شدتی که کار می کنیم به باشگاه می رویم. در طی ۴ سال گذشته، آمار حضور در باشگاههای ورزشی به شدت افزایش یافته است.

چگونه خود را از بین می بریم؟

این چرخه خود سوزی می تواند نشانه هایی هم چون خستگی، بدبینی، عدم کارایی به دلیل استرس مزمن داشته باشد. احتمالا این نشانه ها قبلا تجربه کرده اید. می دانیم که استرس کشنده است و با افسردگی، مصرف مواد و افزایش مرگ و میر ارتباط دارد. این استرس اقتصاد را نیز می خشکاند. این خود سوزی مداوم یک بیماری فرهنگی است که نشانه ای برای کاهش خود ندارد.

آیا برنامه فیتنس نیز بخشی از این مسئله است؟

آیا تمرینتان دارویی برای استرس است، یا خود کورتیزول را افزایش می دهد، و مانع از خواب یا روابط اجتماعیتان با دوستانتان می شود. می توانید این سوالات را از خود بپرسید:

۱٫      آیا هر بار به سختی ورزش می کنید؟

۲٫      آیا بیشتر از حد معمول حساس و بداخلاق شده اید؟

۳٫      آیا در چند ماه گذشته آسیب دیده اید، یا با آسیب دیدگی طی کرده اید؟

۴٫      آیا یه سختی تمرین کرده اید اما نتیجه ای که باید می گرفتید را نگرفته اید؟

۵٫      آیا اخیرا کمتر گرسنه می شوید؟

۶٫      آیا اخیرا زبانتان به شدت خشک شده است؟

۷٫      آیا اعتماد بنفستان کم شده است؟

۸٫      آیا اخیرا به شدت خسته می شوید؟

۹٫      آیا هم چون گذشته نسبت به ورزش خود هیجان دارید؟

اگر بیشتر از چند جواب مثبت به این سوالات بدهید یعنی لازم است که بر روی برنامه ورزشی خود دوباره کار کنید. ببینید برای چه ورزش می کنید. اگر به منظور سلامت فیزیکی، کاهش استرس، یا افزایش حجم عضلانی ورزش می کنید؛افزایش تقلاهای شما می تواند سطح کوزتیزول را به حدی افزایش دهد که با اهدافتان رقابت کند. در یکی از پژوهش ها مشخص شد زنانی که دو بار در هفته ورزش می کنند به اندازه زنانی که ۶ بار در هفته ورزش می کنند تناسب اندام دارند. ممکن است بتوانید سطح تناسب اندام خود را حفظ کنید و با ساختار دهی دوباره به برنامه خود، کمی زمان را برای خود بدست آورید.

برنامه شما باید برای شما باشد

در مورد خسته کردن خودتان، فیت نس می تواند به آن بیافزاید. چگونگی تعادل پیدا کردن را می توانید در موارد زیر پیدا کنید:

از باشگاه بیرون بیایید

این ایده به نظر کفر آمیز است و برای همه مناسب نیست. اما اگر شما فرد بسیار فعالی هستید، باشگاه نروید. کارت عضویت باشگاه را نادیده بگیرید.

به گونه ای ارگانیک تحرک را در برنامه روزانه خود قرار دهید

پیاده رفتن تا محل کار، از پله ها بالا رفتن، پارک کردن در انتهای کوچه، اینها پیشنهاداتی هستند که قبلا شنیده ایم، اما این ها انتخاب های روزانه برای زندگی هستند. اگر این اقدامات را همواره انجام بدهید به قدرت آن پی می برید. فعال بودن در بعد کوچک و با هدف، باعث می شود از رتبه بندی خود دست بردارید و آن را به دنیای اطرافتان برگردانید.

آرامش خود را حفظ کنید

به هر وسیله ای سطح کورتیزول را کاهش دهید. چرت زدن، گردش دادن حیوانات اهلی، پیاده روی در محل، خواندن کتاب، و یا چای خوردن با دوستان همگی می تواند سطح کورتیزول را پایین بیاورد و به سلامتیتان کمک کند. بهترین روش اثبات شده در کاهش استرس، مدیتیشن است. بنشینید، آرام نفس بکشید، و ذهن خود را شفا دهید. باشگاه همیشه وجود دارد.

منبع: فیتامین


نویسنده مطلب:




پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.