عطارباشی و طب سنتینکته های عطارباشی

درمان بیش فعالی کودکان به کمک طب سوزنی

بیش فعالی یکی از بیماری‌هایی است که میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا به آن مبتلا هستند. این بیماری معمولا در کودکی بروز پیدا می‌کند و می‌تواند تا دوران نوجوانی و بزرگسالی ادامه یابد، در نتیجه ممکن است جنبه‌های مختلف زندگی فرد از جمله تحصیل، شرایط اجتماعی، خانوادگی، اعتماد به نفس و … را به شکل‌های مختلف تحت تاثیر قرار دهد و فرد را دچار مشکلات فراوانی کند. عدم تمرکز و یادگیری، فراموشی، حواس پرتی، بی‌قراری فیزیکی، نوسان وضعیت روانی، تندخویی و بداخلاقی، رفتارهای ناگهانی، مشکل در اطاعت از قوانین و … از جمله علائم این بیماری هستند که برخی محققان آن را نتیجه ترکیب عواملی مثل ژنتیک، محیط و تغذیه می‌دانند. درمان متعارف برای پیش فعالی شامل مصرف داروهای محرک شیمیایی است که می‌تواند علائم را کاهش دهد، اما نمی‌تواند آن را به طور قطع درمان کند و گاهی عوارض جانبی مانند بی‌خوابی، افسردگی، کاهش اشتها، کاهش وزن، کندی رشد، افزایش ضربان قلب و فشار خون، تحریک پذیری و … نیز در پی دارد، اما متخصصان طب سوزنی معتقدند این بیماری با سوزن‌های شفابخش قابل درمان است. در ادامه مطلب به درمان بیش فعالی در کودکان با طب سوزنی خواهیم پرداخت. با عطارباشی همراه باشید.

درمانگران طب چینی بر این باورند بدن انسان از ماده و انرژی تشکیل شده است و تا زمانی که تعادل میان ماده و انرژی وجود داشته باشد و این دو یکدیگر را جذب کنند، رفتارها و ویژگی‌های انسان در تعادل باقی می‌ماند، اما زمانی که به هر دلیل ماده قابلیت جذب انرژی نداشته باشد، این انرژی در بدن کودک سرگردان شده و به شکل فعالیت‌های فیزیکی ناهنجار نمایان می‌شود. حتی ممکن است فعالیت‌های مغزی او نیز در کنار فعالیت‌های فیزیکی افزایش پیدا کند.

در درمان بیش فعالی در کودکان با طب سوزنی ، درمانگر به ایجاد تعادل میان انرژی و ماده در بدن کودک کمک کرده و به این ترتیب انرژی موجود در بدن را صرف بهبود عملکرد اندام‌های درونی و تقویت آنها می‌کند.

در حقیقت طب سوزنی با تحریک و تاثیرگذاری بر ترشح سروتوئین و آندروفین بدن کودک، به درمان او کمک کرده و تاثیر مناسبی بر هیپوفیز، هیپونالاموس و سیستم عصبی مرکزی می‌گذارد و باعث تعادل هیجانی و فیزیکی، بهبود قدرت یادگیری و ایجاد حس آرامش می‌شود.

نقاط درمانی زیادی در سرتاسر بدن وجود دارند که می‌توانند به کاهش علائم بیش فعالی کمک کنند. از آنجا که تجربه هر کودک از بیش فعالی مختص خود اوست، هرگونه درمان با طب سوزنی نیز برای هر کودک اختصاصی است.

فراموش نکنید…

طب سوزنی در کودکان بسیار متفاوت از طب سوزنی در بزرگسالان است، به این ترتیب که کودک سوزن را مشاهده نمی‌کند و مانند بزرگسالان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه سوزن در بدن آنها باقی نمی‌ماند. بلکه درمانگر با مهارتی که دارد، سوزن را در لحظه به نقطه مورد نظر می‌زند و تا کودک متوجه دریافت سوزن شود، تحریک مورد نظر انجام شده است. سوزن‌های طب سوزنی، سوزن‌هایی به نازکی تار مو هستند که دریافت آنها درد بسیار کمی دارد و ممکن است در حد خارشی کوچک برای بیمار به نظر آید، به این ترتیب کودک در جلسه اول سوزن دریافت می‌کند و در جلسه‌های بعدی در نقاط طب سوزنی ماساژ می‌گیرد.

منبع: پارسی طب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *