داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

نسخه های گیاهی برای دفع سموم از بدن

مروزه به علت شیوه های جدید زندگی و همچنین تغذیه های نامناسب، سموم گوناگونی وارد بدن می شود. همین موضوع می تواند باعث بروز بیماری های گوناگون برای فرد شود. کلیه ها به طور منظم خون شما را فیلتر می کنند و مواد سمی را به شکل ادرار از بدن شما بیرون می رانند. در طب سنتی بسیاری از مدرات گیاهی از جمله داروهای مفید بوده و امروزه به فراموشی سپرده شده است. در این مقاله برخی از آنها را معرفی می کنیم و طریقه درمانی آن ها را نیز بیان می کنیم:

دفع سموم از راه ادرار

پیاز: از داروهای مفید و دارای خواصی بسیار است.

در گذشته آب پیاز را در درمان سگ هار گزیده و دفع سم آن روزانه سه تا چهار سیر به مدت سه روز پیاپی به بیمار می خوراندند. در تمام کتب گذشتگان این گونه درمان را بسیار موثر نوشته اند.

آب پیاز را در بیماری وبا به مقدار چند سیر با سکنجبین آمیخته کم کم در روز به بیمار می خورانیدند. این دارو محرک عمومی بدن و مقوی قلب و اعصاب و ضدعفونی کننده بوده و نیز کار سرم فیزیولوژیک را می کرده و از وقوع از قی کلا جلوگیری می نمود.

آب پیاز مدری بسیار خوب و دافع سموم بوده و یکی از داروهای مفید ضد دیفتیری می باشد.

ترب : آب ترب در دفع اسیداوریک و اوره به بدن کمک می کند و نیز برای دفع اقسام سنگ کلیه و عارضه های کبدی بسیار موثر می باشد . آب ترب سموم بدن را نیز دفع می کند.

شلغم: شلغم نیز همانند ترب مقوی و اصلاح کننده اعضاء و احشاء بوده به ویژه نفخ ریه و برخی از اقسام بیماری قند را علاج می نماید.

سیر : سیر خواص بسیاری داشته و از جمله داروهای بی نظیر است. خوردن سیر در هنگام گریپ شدن بسیار خوب بوده و موجب ضدعفونی می گردد.

منبع: راز درمان / دکتر عبدالله احمدیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *