داروهای گیاهیشربت و دمنوشعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان هموروئید با گیاهان دارویی

اگر مبتلا به هموروئید هستید با رعایت برخی تدابیر طب سنتی می‌توانید آن را درمان کنید.

اجابت مزاج

از دیدگاه طب سنتی دو تا سه بار اجابت مزاج در ۲۴ ساعت طبیعی است و باید به ازای هر بار مصرف مواد غذایی، اجابت مزاج داشته باشید. نکته مهم این که دفع باید به راحتی انجام شود.

نشستن در آب گرم

مقداری آب گرم را داخل ظرف بزرگی که امکان نشستن در آن وجود دارد، بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه درون ظرف بنشینید. این کار را دو تا سه بار در روز انجام دهید.

درمان هموروئید با دم کرده بابونه

دو تا سه بار در روز دم کرده بابونه بنوشید، زیرا باعث تسکین درد شده و در التیام زخم‌های ناشی از بیماری تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد.

دمنوش بومادران

یکی تا دو قاشق غذاخوری بابونه و دو قاشق گل بومادران را در یک لیتر آب سرد مخلوط کنید و آن را به مدت یک دقیقه بجوشانید، سپس اجازه دهید به مدت یک ساعت دم بکشد. پس از صاف کردن محلول، در آن بنشینید تا بهبودی کامل، روزی دو بار از این دمنوش میل کنید.

خاکشیر

دو قاشق غذاخوری خاکشیر را در یک لیوان آب بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند، سپس کمی عسل به آن اضافه کرده و صبح ناشتا میل کنید. یادتان باشد پس از نوشیدن این مخلوط تا ۴۵ دقیقه هیچ خوراکی یا نوشیدنی دیگری مصرف نکنید. درصورت شدت یبوست می‌توانید دو ساعت بعد از ناهار و شام این کار را تکرار کنید.

اسفرزه

اسفرزه ماده‌ای ژلاتینی به نام پسلیوم دارد که با جذب آب، کمک به حرکات دودی روده می‌کند و مانع یبوست می‌شود. این گیاه در درمان هموروئید بسیار موثر است. به این منظور اگر دچار یبوست شدید، یک قاشق غذاخوری اسفرزه را همراه یک لیوان آب گرم مخلوط و قبل از صبحانه و شام میل کنید.

درمان هموروئید با سوپ جو

سوپ جو یکی از بهترین‌ها در درمان خشکی مزاج و یبوست است. برای تهیه این سوپ، بنا به ذائقه غذایی خود، هر نوع سبزی که میل دارید و مقداری آلو بخارا به آن اضافه کنید. پیش از شروع هر وعده غذایی، مقداری سوپ جو میل کنید.

روغن تره

استفاده از این روغن گیاهی یکی دیگر از روش‌های درمانی برای بهبود هموروئید خارجی است. پس از هر بار اجابت مزاج، محل را با استفاده از صابون بابونه یا صابون همیشه بهار بشویید و پس از خشک شدن، با پنبه آغشته شده به روغن تره، محل را ماساژ دهید.

سرکه سیب

این سرکه علاوه بر خاصیت انقباض، خاصیت ضدباکتریایی دارد و استفاده از آن به طور موقت درد و خارش را رفع می‌کند. روزی سه بار با پنبه آغشته به سرکه قسمت موثر را مرطوب کنید.

شاه بلوط هندی

این میوه به طور موثر گردش خون بدن را بهبود می‌بخشد و ورم را کاهش می‌دهد. با مصرف خوراکی این میوه، ورم کاهش پیدا می‌کند و علایم آن کاهش می‌یابد.

درمان هموروئید با عصاره دانه انگور

عصاره دانه انگور برای بهبود بخشیدن به گردش خون و درمان هموروئید موثر است.

ژل آلوئه‌ورا

این گیاه ژل طبیعی دارد که به تسکین درد کمک می‌کند.

منبع: پارسی طب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *