تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

مرتب تمرین کنید ، زمان مهم نیست!

فرضیه رایج:

تحقیقات تایید کرده اند که قدرت عضلات هنگام صبح در پایین ترین حد است و در انتهای عصر در بالاترین حد ( ۵ تا ۷ عصر) . پس اگر بتوانید به طور منظم هنگام عصر تمرین کنید، باید بتوانید قوی تر و بزرگتر شوید نسبت به زمانی که هنگام صبح تمرین می کنید.

بررسی تحقیق انجام شده:

در دانشگاه ژیواسکیلا فنلاند، افرادی تحت ۲۰ هفته تمرینات قدرتی قرار گرفتند که تمام بدن را در هر جلسه تمرین می دادند، با تاکید خاص بر عضلات پا. ۱۰ هفته اول که به عنوان فاز مقدماتی در نظر گرفته شد، برای آشنا شدن و وفق یافتن افراد به تمرینات با وزنه. در این فاز، افراد تنها دو بار در هفته هنگام عصر تحت تمرین قرار می گرفتند. برای ۱۰ هفته بعدی، افراد به ۲ گروه تقسیم شدند که یک گروه هنگام صبح و گروه دیگر هنگام عصر تمرین می کردند. در طول این ۱۰ هفته آخر، فرکانس تمرین اندک اندک به ۳ بار در هفته افزایش یافت.

نتایج تحقیق:

محققان گزارش کردند سایز عضلات پا به میزان یکسانی در این دو گروه افزایش یافت ( حدود ۳ درصد ) فارغ از زمانی که به تمرین می پرداختند. نتایج بدست آمده در مورد افزایش قدرت هم مشابه این بود، و هر دو گروه به طور متوسط مقدار افزایش قدرت یکسانی را تجربه کردند.

نتیجه گیری نهایی:

هرچند برخی مطالعات نشان داد تمرین هنگام عصر می تواند باعث رشد عضلانی کمی بهتر شود و حتی ارتقاء چربی سوزی، ولی این مساله نشان داد که زمانی از روز که به تمرین می پردازید تاثیری بر نتایج شما نخواهد داشت.

استفاده عملی:

مسئله قابل برداشت از این تحقیق، این است که زمان تمرین خود را متناسب با کارهای روزانه تنظیم کنید و در واقع هر زمانی از روز که توانستید تمرین کنید. در این صورت کمتر احتمال از دست رفتن جلسه تمرینی پیش می آید و تمرین مداوم چیزی است که باعث کسب بهترین نتایج از نظر افزایش قدرت و رشد عضلانی می شود.

منبع: ادکوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *