درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

این 2 نشانه را جدی بگیرید!

بسیاری از دردها نشانه‌ی مشکلی جدی نیستند اما علامت‌های مشخصی وجود دارند که در صورت مشاهده، حتماً باید چک شوند. اگر هر یک از این 2 نشانه که نباید نادیده گرفت را در خود مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید.

احساس ضعف در دست‌ها و پاها

احساس ضعف و بی‌حسی در دست، پا و یا صورت امکان دارد نشانه‌های سکته باشند. به‌خصوص اگر در یک سمت از بدنتان باشند. از نشانه‌های دیگر سکته می‌توان به احساس سرگیجه کردن، عدم توانایی در کنترل تعادل و راه رفتن اشاره کرد.

اگر به‌صورت ناگهانی چشمتان سیاهی رفت، سردرد شدید و احساس سردرگمی‌کردید و یا در صحبت کردن و درک مطالب به مشکل برخوردید، سریعاً از نزدیک‌ترین فرد به خودتان کمک بخواهید. این عارضه اگر به‌موقع تشخیص داده شود، می‌تواند قابل‌برگشت باشد.

صبر نکنید تا با یک پزشک ملاقات کنید. سریعاً با اورژانس تماس بگیرید. اگر تا 4 الی 5 ساعت از مشاهده‌ی علائم اولیه، داروهای لخته شکن به شما برسد، ریسک ناتوانی‌های بلندمدت بعد از سکته پایین‌تر می‌آید. این هم از اولین مورد از 2 نشانه که نباید نادیده گرفت .

درد در قسمت قفسه‌ی سینه

زمانی که بحث درد در قفسه‌ی سینه می‌شود، بهتر است هرچه سریع‌تر آن را جدی گرفت و پیگیری کرد.

هرگونه درد در قفسه‌ی سینه، به‌خصوص اگر با عرق کردن، فشار، نفس‌تنگی یا حالت تهوع همراه باشد، باید هرچه سریع‌تر توسط یک متخصص بررسی شود.

این‌گونه دردها امکان دارد نشانه‌ی بیماری قلبی و یا یک حمله‌ی قلبی باشد. به‌خصوص اگر این درد را به هنگام انجام فعالیت‌های بدنی تجربه کنید.

درد در قفسه‌ی سینه می‌تواند نشانه‌ی مشکلات جدی دیگری نیز باشد. به‌عنوان‌مثال این درد می‌تواند ناشی از حرکت یک لخته خون به داخل ریه‌ی بیمار باشد.

اگر سینه‌تان سنگین شد و این اتفاق بیش از چند دقیقه طول کشید، یا اگر این درد به‌صورت مکرر پدیدار و ناپدید می‌شد، هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید. سعی نکنید این‌گونه دردها را تحمل‌کنید. اوضاع می‌تواند وخیم شود.

دومین مورد از 2 نشانه که نباید نادیده گرفت را نیز برای شما بازگو کردیم. در آینده نیز شمارا با دیگر نشانه‌هایی که نباید نادیده بگیرید آشنا خواهیم کرد. امیدواریم هیچ‌گاه به این مشکلات دچار نشوید اما اگر چنین اتفاقاتی برای شما رخ داد، خواهش می‌کنیم هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید.

منبع: اینفوسلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *