سلامتیسلامتی پوستسلامتی مونکات سلامتی

علت رویش موهای زاید؟

ازعلل رویش موهای زاید میتوان به داروهای تستسترون،استروئیدهای انابولیک،سیکلوسپروین و ماینوکسیدیل اشاره کرد. رشد موهای زاید در زنان میتواند ریشه وراثت داشته باشد. سندروم تخمدان پلی کیستیک یک علت دیگر برای رشد موهای زاید بدن است .

علت رویش موهای زاید

علت رویش موهای زاید گوناگون است. موهای زاید در بدن همه افراد کم و بیش وجود دارد. اما این موهای زاید در بدن بسیاری از افراد حتی خانم ها زیاد است که هم زیبایی را از بین میبرد و هم موجب اذیت وآزار شان می شود. اما براستی علت رویش موهای زاید خانم ها چیست ؟ در این مقاله اطلاعاتی را در این باره برایتان جمع آوری کرده ایم .

این موهای زاید ممکن است پشت لب خانم ها یا زیر چانه شان رشد کنند. همچنین سینه، پشت، و شکم موهای خیلی ریز و نازکی دارند که کرک نامیده می‌شوند. مشکل هیرسوتیسم (hirsutism)  را به شرایطی میگویند که طی آن این کرک‌ها، سیاه و زبر می‌شوند. این مشکل برای آقایان طبیعی است ولی برای خانم ها خیر. تفاوت اصلی بین موی طبیعی وهیرسوتیسم در بافت مو می‌باشد. البته این نکته را یاداوری میکنیم که هیرسوتیسم یک شرایط بی‌ضرر است . ولی خب بسیاری از خانم ها ان را خجالت آور می دانند.

علت رویش موهای زاید خانم ها چیست ؟

•یک علت رویش موهای زاید ، تومور یا سرطان غده فوق کلیوی یا همان سرطان تخمدان است.

•از علت اصلی رویش موهای زاید بدن در خانمها میتوان به داروهای تستسترون، استروئیدهای انابولیک، سیکلوسپروین ، و ماینوکسیدیل اشاره کرد .

• به گزارش بخش پوست و موی سایت عطارباشی ، از دیگر علت رویش موهای زاید میتوان به هورمون های مردانه اشاره کرد. همینطور که می دانید زنان مقدار بسیار کمی هورمونهای مردانه دارند، ولی خب وقتیکه میزان تولید اندروژنها (هورمونهای مردانه) در تخمدان‌های زنان افزایش یابد ، منجر به رشد موهای زاید در زنان می شود .

• رشد موهای زاید در زنان میتواند ریشه وراثت داشته باشد .

•یکی از انواع علل رشد موهای زاید سندروم تخمدان پلی کیستیک می باشد. زنانی که به این سندروم مبتلا هستند، هیروسوتیسم را همراه با آکنه خواهند داشت. طاسی در نزدیکی پیشانی و اختلال‌های قاعدگی یک بیماری مزمن است. طبق تحقیقات بدست امده ، سندروم تخمدان پلی کیستیک می‌تواند با مشکلات دیگری چون دیابت، کلسترول بالا، و بیماری‌های قلبی همراه باشد .

• هیرسوتیسم ناشناخته یکی از انواع هیرسوتیسم است که در ان هیچ دلیل قابل‌تشخیصی برای این مشکل وجود ندارد. این مشکل گونه خفیفی از PCOS است و یک بیماری مزمن به شمار می اید. علامت اصلی این بیماری، افزایش تدریجی رشد مو در زنان است. هیرسوتیسم ناشناخته چرخه قاعدگی طبیعی را بر هم نخواهد زد .

منبع: آسان طب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *