تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

۱۱ ترفند سریع و جالب برای بالا بردن انرژی

اگر دوست دارید در لحظه و با کمترین تلاش برای بالا بردن انرژی تان کاری کنید در این مقاله با ما همراه باشید تا ۱۱ ترفند جالب و علمی برای بالا بردن انرژی را به شما بیاموزیم.

به تیموس خود ضربه بزنید

تیموس در بالای قفسه ی سینه و در زیر استخوان ترقوه قرار دارد. وقتی به تیموس خود ضربه بزنید باعث آزاد شدن سلول های T شده و در نهایت سبب بالا بردن انرژی خود می شوید. این کار استرس را کم می کند و قدرت و نشاط را بالا می برد. :ماریان باک موری که یک پزشک در مپلوود است می گوید برای بالا بردن انرژی می توانید به مدت ۲۰ ثانیه به تیموس خود ضربه زده و آرام و عمیق نفس بکشید.

نور خورشید و بالا بردن انرژی

جای تعجب ندارد اگر در داخل یک اتاق تاریک که با مهتابی روشن می شود احساس خستگی کنید. کمی بیرون بروید و نور آفتاب را  به بدن تان هدیه دهید. نور خورشیدمی تواند خلق و خوی شما را بهبود داده و انرژی تان را بالا ببرد. دکتر لورن مایتا معتقد است نور خورشید می تواند انرژی و سرزندگی را به شما هدیه دهد.

اثر نوشیدن چای سبز بر بالا بردن انرژی

اگر احساس خستگی می کنید برای بعد از ظهر خود کمی چای سبز بنوشید. چای سبز مقدار کمی از کافئین را در خود دارد و مطالعات نشان می دهد که EGCG که یک ترکیب فعال در چای سبز است می تواند کاهش وزن را در شما تسهیل دهد. بنابراین علاوه بر افزایش سطح انرژی شما کالری بیشتری می سوزانید و در واقع سوخت بیشتری برای بدن تان دارید. محققان معتقدند که اگر روزانه ۶۹۰ میلی گرم چای سبز مصرف کنید شاخص توده ی بدنی شما به طور قابل توجهی کم شده و اندازه ی دور کمرتان هم کاهش پیدا می کند. به علاوه با توجه به مقدار کم کافئین در این چای اگر آن را در بعد از ظهر بخورید کمتر می تواند در برنامه ی خوابتان خلل ایجاد کند.

آیا تمام روز پشت کامپیوتر خود نشسته وکار می کنید و همیشه هم خسته و کسل هستید؟ طبیعی است. نشستن بیش از حد به شما حس خستگی و کسالت خواهد داد. کمی بایستید و راه بروید و اجازه دهید انرژی در بدن تان جریان پیدا کند. این کار علاوه بر اینکه فشار را از عضلات شما برداشته و اجازه می دهد کمی ریلکس کنید این امکان را می دهد که مغزتان هم کمی استراحت کرده و خود را بازسازی کند.

پلک بزنید

برای بالا بردن انرژی و استراحت دادن به مغز کمی پلک بزنید. زمانی که روی مسئله ای تمرکز دارید یا به صفحه ی تلویزیون و یا کامپیوتر خیره شده اید ممکن است به پلک زدن توجهی نداشته و ناخواسته تعداد پلک زدن شما در دقیقه کاهش پیدا کند. هر بار که پلک می زنید مغزتان اجازه پیدا می کند برای کسری از ثانیه استراحت کند و همین موضوع هم می تواند اهمیت زیادی برای احساس سرزندگی و شادی در شما داشته باشد. در هر دقیقه حداقل ۱۰ تا ۲۰ بار باید پلک بزنید.

معجون انرژی

آیا فکر می کنید که بدون چای یا قهوه ی صبحگاهی تان نمی توانید سرپا بمانید و کارهایتان را انجام دهید؟ ما به شما معجون سبز را پیشنهاد می کنیم. می توانید آن را جایگزین کافئین موجود در چای و قهوه کنید و از سلامت آن بهره مند شوید. برای درست کردن معجون سبز کافی است که ۲ تا ۴ برگ کلم پیچ + ۲ تا ۴ برگ کاهو + کمی زنجبیل و نیمی از لیمو را با یک سیب پوره شده مخلوط کرده و داخل آبمیوه گیری بیندازید تا میکس شود. می توانید سایر سبزیجات تیره مانند هویج، کرفس و چغندر یا حتی پرتغال یا گلابی را به جای سیب اضافه کنید. این بستگی به طبع شما دارد. این معجون انرژی شما را افزایش داده و بدن تان را پاکسازی می کند.

اهمیت معاشرت با دوستان

یکی از ساده ترین راه های بالا بردن انرژی بودن با کسانی است که دوستشان دارید. در بدترین شرایط و زمانی که بیش از هر وقت دیگری خسته هستید باز هم بودن با دوستانتان به شما روحیه می دهد و اجازه می دهد سرحال شوید. این کار روح و جسم شما را احیا می کند.

تنفس عمیق

کمی روی تنفس خود کار کنید و نفس عمیق کشیدن را با خود تمرین کنید. دفعه ی بعد که احساس خستگی کردید و به دنبال یک راه برای بالا بردن انرژی تان بودید چهار زانو بنشینید، ستون فقرات خود را صاف کنید، چشمان تان را بسته و به آرامی از ۱ تا ۶ بشمارید. نفس تان را حبس کرده و سعی کنید همزمان همه ی تنش روی عضلات تان را از خود دور کنید. سپس برای بار دوم تا ۶ بشمارید و نفس تان را بیرون بدهید.

درست نشستن

تغییر وضعیت شما می تواند بلافاصله به شما انرژی بدهد. دانا دیویس که یک معلم یوگا است می گوید زمانیکه با گردن صاف، شانه های ایستاده و سری رو به جلو بنشینید خون رسانی به مغزتان بهبود یافته و احساس بهتری خواهید داشت. و زمانی که از وضعیت درست بدنی تان خارج شوید خون رسانی به مغز محدود شده و مقدار زیادی از انرژی را از دست می دهید. دیویس توصیه می کند که برای کاهش خستگی طولانی مدت و استرس سعی کنید حداقل در بیشتر مواقع شیوه ی درست نشستن را داشته باشید.

خوردن یک سیب

شاید زمانی که احساس خستگی می کنید برای خوردن یک شکلات کاکائویی خیلی وسوسه شوید و خود را توجیح کنید که این کار انرژی تان را افزایش می دهد. اما باید بدانید که این رفتار در دراز مدت روی روند انرژیتان تاثیر بدی دارد. در واقع خوردن خوراکی هایی با قند بالا در دراز مدت شما را خسته و کسل می کند. سعی کنید برای خوردن یک سیب در روز خود را عادت بدهید. سیب یک میان وعده ساده و انرژی زاست. سیب مقادیر زیادی از ویتامین C و فیبر و کربوهیدرات های پیچیده را در خود دارد که می تواند در بالا بردن انرژی شما و تثبیت قند خونتان تاثیر مثبت بگذارد. تحقیقات جدید از دانشگاه ایالتی فلوریدا نشان می دهد که آنتی اکسیدان و پکتینی که در سیب وجود دارد می تواند سبب کاهش کلسترول بد در بدن شده و با التهاب و پیری زودرس و انواع بیماری ها مبارزه کند.

کمی آب بنوشید

شایع ترین علت خستگی از دست دادن آب بدن است. اگر به اندازه کافی مایعات بنوشید حجم خون در بدن شما افزایش یافته و قلب می تواند بهتر کار کند و مواد غذایی و اکسیژن بهتر به اندام های بدنتان برسد. کم شدن آب بدن می تواند سبب ایجاد ابهام های ذهنی، اختلال در حافظه ی کوتاه مدت، سرگیجه و خستگی شود. بهتر است از رسیدن آب کافی به بدنتان مطمئن شوید.

منبع: 7 گنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *