تغذیه و تناسب اندامورزش

اسکات، پادشاه حرکات بدنسازی

از پادشاه حرکات بدنسازی غافل نشوید

حرکت اسکات ازبهترین حرکت بدنسازی و پایین تنه و پادشاه حرکات بدنسازی محسوب می شود. چرا که با ایجاد فشار روی عضلات پا باعث ایجاد خونرسانی بهتر در بدن می شود.
همچنین تحقیقات علمی اخیر نشان می دهد. ترشح هورمون رشد و تستوسترون را بیشتر می‌کند.حرکت اسکات تقریباً تمام عضلات پا را درگیر کرده و بر آنها فشار وارد می کند. برای همین هم لقب سلطان حرکات بدنسازی را به خود اختصاص داده است.

امروز می خواهیم چند نوع از حرکات اسکات را به شما معرفی کنیم

ساده ترین نوع اسکات نشست و برخاست می باشد. کسانی که پاهای دیر رشد دارند، پس از اینکه از خواب برخواستن و پای خود را گرم کرده و انجام حرکات کششی این حرکت را با تعداد تکرار بالا انجام دهند پیشنهاد من این است : در چهار ست با تکرارهای ۵۰ ۳۰ ۲۰ ۱۰ که نیاز هست پس از مدتی تعداد تکرار ها را افزایش دهید.

اسکات با هالتر

هالتر را بر روی شانه های خود بگذارید با رعایت استیل بدنی درست و جلوگیری از خم شدن ستون فقرات نشسته و بلند شوید.
تنوع در حرکات اسکات بسیار زیاد است که ما از آن غافل می شویم. اسکات هالتر را می توان به شیوه های مختلف مانند: اسکات پا پهن – اسکات هالتر از جلو: که می توانید هالتر را بر بالا سینه خود قرار داده و با رعایت نکات ایمنی این حرکت را انجام دهید.

اسکات با دمبل

این حرکت هم شبیه به حرکت قبل می باشد اما فشار متفاوتی را بر روی عضلات پای خود احساس خواهید کرد. دو دمبل را کنار خود گرفته با رعایت استیل خاص این حرکت ، بنشینید و بلند شوید.

اسکات با صفحه

 همچنین می توانید برای تنوع در حرکات پا از دو صفحه یا سنگ در کنار بدن خود قرار دهید و این حرکت را تمرین کنید. تنوع در ایجاد برنامه مسئله مهمی است و این کاملاً در دست شماست. برای مثال می توانید یک صفحه را در بغل خود بگیرید و این حرکت را تمرین کنید.
در واقع بسیاری از حرکات پا ، را در باشگاه تمرین می کنیم بدون آنکه دقت کرده باشیم آن‌ها هم نوعی اسکات هستند مانند: هاک پا که می توان گفت اسکات دستگاه می باشد.

میان پا دمبل

 که در این حرکت پاها را باز کرده و یک دمبل را وسط جلوی شکم با دو دست گرفته نشست و برخاست را انجام می دهیم. این حرکت به روشهای مختلفی انجام می شود.

تمرکز و الویت اول دنیای بدنسازی امروز، بر این است که چه کنیم که کمتر آسیب ببینیم و در مرحله بعدی این است که چه کنیم بیشتر عضله سازی کنیم. بنابراین همیشه به خاطر داشته باشید که احتیاط و جلوگیری از آسیب دیدگی در این ورزش حرف اول را می زند.

منبع: ادکوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *