تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

میزان کالری موردنیاز روزانه هر فرد

اگر بخواهید وزن خود را کاهش یا افزایش دهید یا قصد داشته باشید وزن خود را ثابت نگاه دارید، باید بدانید بر اساس جنسیت، سن و فعالیت روزانه خود چه مقدار کالری مصرف کنید. جدول زیر نشان دهنده‌ی یک مرجع کلی برای کالری مورد نیاز روزانه است و برای هر فرد می‌تواند متغیر باشد چراکه افراد مختلف دارای متابولیسم مختلف هستند. حتی اگر افراد دارای سایز و جنسیت مشابه نیز باشند در نهایت این متابولیسم بدن آنها است که در این مورد موثر خواهد بود. جدول پیشنهادی زیر توسط موسسه پزشکی محاسبه و تنظیم شده است.

ثابت نگه داشتن وزن

جدول زیر محدوده‌ی کالری مورد نیاز شما بر اساس سن، فعالیت روزانه و شاخص توده بدنی BMI را برای زنان 21.5 و برای مردان 22.5 در نظر گرفته است.

کاهش وزن

همچنین برای کاهش وزن در هفته نیز می‌توان از این جدول استفاده کرد. دانشمندان معتقدند که کاهش وزن به صورت آهسته و آرام نتیجه بهتری دارد چراکه کم کردن یک کیلوگرم در سال حداقل 3 سال طول می‌کشد تا بازگردد. راز این کار، داشتن صبر است. با یک متخصص تغذیه نیز مشورت کنید تا بهترین رژیم غذایی را برای شما تنظیم کند.

افزایش وزن

بهترین روش، داشتن یک برنامه غذایی و مشورت با یک متخصص تغذیه است.

برای کاهش وزن موفق باید در طول زمان مواد غذایی مغذی، فیبر، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین مصرف کنید! اما به مقدار کم!!!

میزان کالری روزانه موردنیاز هر فرد

جدول کالری مورد نیاز بدن

* نسبتا فعال یعنی حداقل روزانه بین 2 الی 5 کیلومتر با سرعت متوسط پیاده‌روی کردن.* غیر متحرک یعنی بدون داشتن فعالیت‌های فیزیکی. یعنی عادی و معمولی زندگی کردن.

* فعال شخصی است که روزانه بیشتر از 5 کیلومتر پیاده‌روی (با سرعت متوسط) و یا معادل آن ورزش کند.

منبع: اینفو سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *