سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

خداحافظی با حلقه های تیره دور چشم

حلقه های تیره دور چشم ناراحت کننده هستند. آنها سبب می شود شما خسته و بیمار به نظر برسید. حلقه های تیره به دلایل بسیاری مانند استرس ، پیری ، شیوه زندگی ناسالم ، کمبود تغذیه ای ، کار کردن طولانی مدت در مقابل کامپیوتر ، کمبود خواب ، آلرژی فصلی و کم شدن آب بدن ، و غیره ایجاد می شوند. این مشکل در میان مردان نیز دیده می شود. اما نگران تیرگی دور چشم ها نباشید زیرا مشکل جدی نیست ، شما می توانید با انجام چند کار ساده این مشکل را برطرف کنید:

روغن بادام

روغن بادام به عنوان بهترین ماده برای پوست شناخته شده است که نه تنها باعث لطافت پوست بلکه به محو شدن حلقه های تیره دور چشم کمک می کند. با استفاده منظم از روغن بادام همراه با ویتامین E می توانید حلقه های تیره دور چشم را به حداقل برسانید.
روش استفاده : روغن بادام زیر چشم خود بمالید و به آرامی آن را ماساژ دهید. هر شب اینکار را انجام دهید و صبح روز بعد با آب سرد صورت خود را بشویید. این کار را هر روز ادامه دهید تا حلقه های تیره محو شوند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی تاثیر زیادی در کوچک کردن حلقه های تیره دور چشم دارد.همچنین گوجه فرنگی باعث تغذیه پوست می شود .
روش استفاده : آب گوجه فرنگی، آب لیمو و زردچوبه را مخلوط کرده و زیر چشم بگذارید. شما می توانید آن را پس از 10 دقیقه بشویید.

خیار و نعناع

خواص خنک کننده خیار و نعنا شناخته شده است همچنین خیار و نعناع در از بین بردن حلقه های تیره دور چشم مفید هستند.
روش استفاده : خیار را حلقه حلقه کنید و آن را به مدت 10 دقیقه روی چشم خود قرار دهید.
گلوله های پنبه ای آغشته به آب نعناع را به آرامی بر روی چشم بمالید. برای دستیابی به نتایج بهتر ، اجازه دهید آب نعنا در تمام طول شب بر روی چشمتان بماند.

سیب زمینی خام

نشاسته موجود در سیب زمینی ، به عنوان یک عامل سفید کننده برای پوست استفاده می شود. نشاسته حلقه های تیره دور چشم را کاهش می دهد و باعث می شود پوست شما سالم، نرم و روشن شود. توجه داشته باشید نشاسته باعث کاهش پف زیر چشم می شود.
روش استفاده : می توان برش های سیب زمینی را در اطراف چشم بگذارید. شما همچنین می توانید آب آن را با کمک پنبه اطراف چشم بمالید.

آبلیمو

لیمو یک منبع بزرگ از ویتامین C است که به روشن کردن پوست کمک می کند.
روش استفاده : یک گلوله پنبه ای را به آب لیمو آغشته کنید و آن را دور چشم استفاده کنید.
شما می توانید خمیری با مخلوط کردن آرد نخود، آب لیمو و عسل آماده کنید. آن را دور چشم خود بمالید و اجازه دهید آن خشک شود. پس از خشک شدن آن را با آب سرد بشویید.
تمام این کارها کمک می کند تا حلقه های دور چشم شما از بین برود و پوست جوان و سالم و روشنی داشته باشید .

منبع: پزشک آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *