درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

اشتباهات رایج هنگام دوش گرفتن

اگر شما هر روز دوش می گیرید و پس از آن دچار خشکی و خارش پوست می شوید این مقاله را بخوانید.

استفاده از دوش آب داغ

یکی از اشتباهات رایج هنگام دوش گرفتن، استفاده از آب داغ است زیرا باعث می شود چربی طبیعی پوست از بین برود و بعد از حمام شما دچار خشکی و خارش پوست شوید بعلاوه که استفاده از آب داغ هنگام شستشو باعث عود اگزما و التهاب پوست می شود.برای استفاده از بخار ، قبل از اینکه زیر دوش بروید آب گرم را باز کنید و اجازه دهید به اندازه کافی حمام گرم شده و بخار کند و سپس آن را به دمای دلخواه خود برسانید و وارد حمام شوید. این روش به شما کمک می کند از گرما لذت ببرید بدون اینکه پوست خود را تحریک کنید.

استفاده از صابون های قوی

تری کلوزان یک ماده آنتی باکتریال است که در بعضی صابون ها وجود دارد. از نظر FDA این ماده برای انسان سمی نیست اما مطالعات حیوانی نشان داده که تری کلوزان بر سطح هورمونی اثر دارد. در برخی مطالعات ثابت شده که این مواد شیمیایی باعث ایجاد مقاومت به آنتی بیوتیک ها می شوند. استفاده از صابون های بسیار قوی و آنتی باکتریال برای شستشوی پوست باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست و در نتیجه خشکی، التهاب و خارش های شدید پوستی بعد از استحمام می شود. چربی طبیعی که بر روی پوست وجود دارد باعث نرمی پوست شما می شود که در اثر استفاده از شوینده ها این چربی از بین می رود و پوست شما حساس و آسیب پذیر می گردد. اگر پوست شما چرب است از صابون های ملایم بدون روغن و اگر پوست خشکی دارید از صابون های ملایم و بدون عطر و حاوی نرم کننده استفاده کنید. توصیه می شود صابون را به صورت مستقیم روی پوست خود استفاده نکنید.

ساییدن بیش از حد پوست ( استفاده بیش از حد از کیسه و لیف )

اگر شما مرتب حمام می کنید و بدنتان واقعا کثیف نیست نیاز نیست بدنتان را بجز زیر بغل و کشاله ی ران مرتب لیف بکشید چون لیف کشیدن مرتب هم باعث از بین رفت چربی و ایجاد خارش و التهاب و اگزما می شود. آب به تنهایی باعث تمیز شدن پوستتان می شود. استفاده از لیف و کیسه علاوه بر روغن های طبیعی پوست شما، باکتری های مفید را از بین می برد و باعث ایجاد آکنه، اگزما و خشکی پوست می شود.

تمیز نکردن تیغ ژیلت

هنگام استفاده از ژیلت علاوه بر تمیز کردن موهای زائد بدن، باکتری های سطح پوست نیز به آن می چسبند و درصورتی که بعدا ز استفاده از ژیلت آن را تمیز نکنید این باکتری ها در محیط گرم و تاریک حمام رشد کرده و آلوده می شود بنابراین قبل از استفاده از ژیلت آن را با آب داغ بشویید. به علت ایجاد بریدگی در هنگام استفاده از ژیلت این باکتری ها وارد پوست شده و زمینه عفونت و بیماری های قارچی را ایجاد می کند. شما باید هفته ای یک بار تیغ ژیلت را عوض کنید زیر ا تیغ های کند باعث بریدگی و آسیب بیشتری به پوست می شود .

رعایت نکردن اصول بهداشتی در استخرها و باشگاه های ورزشی

حتما در استخرها و حمام های عمومی از دمپایی شخصی استفاده کنید. عفونت های قارچی پاها و زگیل های کف پا از مکان های عمومی مثل استخر وارد بدن می شود.

منبع: پزشک آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *