داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهینکته های عطارباشی

خواص گل زرد

گل زرد در زبان محلی ساری گل خلخال نامیده می شود. این گل به دلیل داشتن خواص های دارویی متعدد بسیار حائز اهمیت است. گل زرد در درمان مشکلات گوارشی استفاده های زیادی دارد. در ادامه مطلب به خواص گل زرد خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل گـل زرد قابلیت تکثیر و پرورش در مناظق کوهستانی شهرستان خلخال را داشته و بدین لحاظ پرورش این گل همواره مورد توجه باغ داران خلخال بوده و مختص این شهرستان است.
وجود تیغ های تیز و برنده در سطح بوته ها و ساقه های درختچه های این گل به عنوان سلاحی محکم در برابر داندان حیوانات اهلی و وحشی بوده و این گل را از گزند آنها مصون داشته و این ویژگی موجب می شود تا گل نیازی به مراقبت های مختلف از سوی پرورش دهندگان آن نداشته باشد.

این گل دارای خواص درمانی مختلفی بوده و می توان به خواص دارویی آن در درمان سردی، دل پیچه، دل درد، یبوست، ورم روده و تسکین اعصاب اشاره کرد.
گل زرد به صورت خام و خشک دم کرده قابل مصرف بوده ولی بیشتر اهالی گل برگ های این گل را پس از جمع آوری به صورت دم کرده مصرف می کنند.
زمان گل دهی درختچه های گل زرد از اوایل خرداد آغاز و پرورش دهندگان این گل بهترین زمان برداشت و جمع آوری گل را نیمه دوم خرداد ماه اعلام می کنند.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *