تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ای

مزایای مصرف کره

چیزی فراتر از چربی خالص

آیا هربار که وسوسه شده‌اید تا کمی کره بخورید به مزایای آن برای سلامتی‌تان هم فکر کرده‌اید؟ بر خلاف باور رایج، کره فواید زیادی دارد! اگر شما هم فکر می‌کنید که کره تنها یک عامل چاقی است و تنها در خوراکی‌های بدون ارزش غذایی از آن استفاده می‌شود، دوباره فکر کنید.

البته کره چاق کننده هست، اما برای بدن شما مفید است. اجازه دهید تا باهم نگاهی به مزیت‌های کره بیندازیم، فقط بخاطر شما!

۱. جلوگیری از عفونت‌های قارچی

همانطور که احتمالاً شنیده‌اید، کره سرشار از اسید لوریک است که از بدن در برابر عفونت‌های قارچی جلوگیری می‌کند. همچنین کره از عفونت‌هایی همچون کاندیدا یا کرم حلقه‌دار نیز پیشگیری می‌نماید. بنابراین مصرف کره در حد متعادل به شما ضرری نخواهد رساند.

۲. سرشار از ویتامین آ

کره‌ی طبیعی سرشار از ویتامین آ است که برای دید شما خوب است. مصرف کره در حالت طبیعی‌اش از بیماری‌های تیروئید جلوگیری می‌کند. اگر شما از عدم تعادل هورمون‌ها رنج می‌برید، ممکن است کره برایتان مفید باشد!

۳. برای پوست خوب است

ممکن است تعجب کنید، اما بهرحال کره برای پوست خوب است! چربی موجود در کره به پوست کمک می‌کند تا صاف و نرم شود. در حقیقت مصرف کره از شما در برابر بیماری‌های پوستی همچون آکنه و جوش‌ها محافظت می‌کند.

۴. سرشار از آنتی‌اکسیدان

از آنجایی که کره سرشار از آنتی اکسیدان است، از بدن در برابر آسیب‌های سلولی و آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. همچنین مصرف کره می‌تواند از آسیب تضعیف عروق و اعصاب نیز جلوگیری نماید. کره به ساخت سیستم ایمنی بدن شما نیز کمک می‌کند. بنابراین از همین امروز مقدار کوچکی کره را به وعده‌های غذایی‌تان بیفزایید.

۵. منبع خوبی از ویتامین k2

آیا می‌دانستید که کره یکی از منابع ویتامین k2 است؟ بنابراین کره می‌تواند به درمان مشکلاتی همچون پوکی استخوان و ورم مفاصل کمک کند. همچنین مصرف کره در حد متعادل از درد مفاصل در خانم‌ها جلوگیری می‌کند. بعلاوه کره برای قدرت عضلات هم مفید است.

۶. پیشگیری از بیماری‌ها

چربی اشباع شده‌ی کره، از لخته شدن خون و از تشکیل تومورها جلوگیری می‌کند. همچنین از آنجایی که کره سرشار از چربی است، از بدن در برابر انواع مختلف سرطان نیز محافظت می‌نماید.

تقریباً می‌توان گفت که مصرف هر چیزی در حد متعادل همیشه خوب است. به همین دلیل مهم است که کره را به وعده‌ی غذایی روزانه‌تان بیفزایید. با این همه فواید، آیا کسی هم هست که نخواهد کره را به وعده‌ی غذایی روزانه‌ی خود اضافه کند؟ نگران وزنتان نباشید، اگر بدنتان سالم باشد سیستم ایمنی قوی‌ای خواهید داشت.

منابع : مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *