تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ایورزش

تمرین با کمک وزن بدن برای چاق‌ها

چطور ورزش کنید تا کمترین فشار بر شما وارد شود؟

زمانی که در بدنی فربه زندگی می‌کنید، فعالیت‌های فیزیکی که دیگران دارند، ممکن است برای شما چالش بر انگیز باشد! فعالیت‌هایی مانند از پله بالا رفتن، صاف نشستن و روی زانو چمباتمه زدن و بستن بند کفش‌ها.

به همین دلیل، تمریناتی که با کمک وزن بدن هم انجام می‌شوند، ممکن است در ابتدا شما را از نظر ذهنی و فیزیکی کمی آزار بدهند. اما خیلی با‌ارزش هستند!

غالب شدن بر ناراحتی

ورزش کردن در بدنی فربه، همه‌اش به تکان دادن چند ده کیلو اضافه وزن خلاصه نمی‌شود، بلکه با درد و نتایجی ناراحت‌کننده همراه خواهد بود. هر چه ورزشی که انجام می‌دهید با چنین درد و ناراحتی‌هایی همراه باشد، به احتمال بیشتری تمایل به ادامه‌ی آن نخواهید داشت. پس باید روی تمریناتی تمرکز کنید که ناراحتی کمتری برای شما ایجاد می‌کنند.

هر فرصتی برای اینکه بدنتان را تکان دهید خوب است، پس پاشنه‌تان را ور بکشید و به سراغ تمرینات ملایمی مانند پیاده روی، یوگا یا تای چی بروید تا ورزشی که از آن لذت می‌برید یا برایتان نویدبخش آینده‌ای روشن است را بیابید.

هدف گذاری

اگر می‌خواهید هر روز فعالیت کنید، با تقسیم تمریناتتان به تکه‌های کوچک‌تر و قابل کنترل، شانس انجام دادنشان را افزایش دهید. مثلاً اگر هدف شما این است که پلکان منزلتان را بالا بروید، بدون اینکه به نفس نفس بیفتید، اهدافتان را خرد کنید، مثلاً ابتدا هدفتان را تنها بالا رفتن پلکان یک طبقه قرار دهید بدون اینکه خسته شوید.

سپس به تدریج هدفتان را ارتقا دهید، حالا نوبت این است که دو طبقه را بالا بروید، حالا سه طبقه و به همین ترتیب. بدین صورت، بدون اینکه خودتان بفهمید، براحتی می‌توانید به هدف اصلی‌تان برسید!

پیاده روی

اگر بدنبال یک تمرین ارزان و ملایم هستید که کمترین فشار را به بدن شما وارد کند، حتماً پیاده روی را امتحان کنید. اگرچه ممکن است اوایل کمی برایتان سخت باشد، اما اگر بتوانید برای یکی دو هفته به آن بچسبید، خواهید دید که پیشرفت می‌کنید!

همچنین پیاده روی، یکی از بهترین ورزش‌هایی است که می‌توانید به راحتی آنرا در زندگی روزمره‌تان بگنجانید. فرصت پیاده روی همه جا فراهم می‌شود، از پیاده روی به سمت صندوق پستی گرفته تا رفتن به فروشگاه از پارکینگ.

بعلاوه کلی هم کالُری می‌سوزانید: مثلاً اگر وزنتان حدود ۸۰ کیلو باشد، در هر دقیقه ۹.۷ کالُری خواهید سوزاند. اگر وزنتان هم بیشتر باشد، بیشتر کالُری خواهید سوزاند!

تمرینات قدرتی

شما هم می‌توانید مانند بقیه با وزنه تمرین کنید، تمرین با کمک وزن بدن رایگان است! و هیچ نیازی هم به ثبت نام در باشگاه یا وجود دمبل ندارید. اگر خجالت می‌کشید در باشگاه ورزش کنید، این برای شما یک فرصت عالیست. خواهید دید که چقدر سریع اعتماد بنفستان زیاد خواهد شد.

با هر تمرینی که می‌توانید از پسش بر بیایید شروع کنید، حتی اگر حرکت پروانه‌ی پرشی است؛ معطل نکنید! سپس می‌تواند به سراغ شنا سوئدی البته روی دیوار هم بروید. می‌توانید تمرین اسکات صندلی را هم امتحان کنید. یک صندلی پشتتان قرار دهید و به آرامی حرکت اسکات را انجام بدهید. در این صورت هم ایمنی را رعایت کرده‌اید و هم تعادل بدنتان کلی بهتر خواهد شد.

منبع: فیتنس لایف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *