تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکات سلامتینکته های تغذیه ای

شیر پر چرب چه نقشی در کاهش وزن و سلامت بدن دارد؟

الو عطاری: شیر پر چرب چه نقشی در کاهش وزن و سلامت بدن دارد؟

بر خلاف تحقیقات دهه‌های گذشته، مطالعات جدید امروزی تأکید و اثبات می‌کنند که شیر کامل و محصولات لبنی پرچرب نسبت به انواع کم چرب آن برای سلامت شما بهتر هستند. در چند ماه گذشته نتایج تحقیقاتی مبنی بر ارتباط زیاد مصرف محصولات لبنی پر چرب و میزان چاقی و آمار دیابت پایین منتشر شد.

به گزارش آکاایران: این نتایج مخالف رژیم غذایی مرسومی بود که می‌گفت مصرف مواد غذایی پر چرب موجب چاقی و اختلالاتسوخت و سازی و در نهایت افزایش خطر دیابت نوع ۲ می‌شود. در واقع، یک تحقیق پیشنهاد کرد که خود چربی مسئول ارتباط مابین مصرف لبنیات و خطر پایین دیابت است.

میزان چاقی و دیابت پایین‌تر

یک تحقیق که توسط دانشگاه‌ هاروارد و بیمارستان زنان بریگهام و مؤسسه کارولینزکا انجام و در مجله تغذیه آمریکا به چاپ رسید، رژیم غذایی ۱۸۴۳۸ زن را در دوره ۱۱ ساله زیر نظر گرفتند و به این نتیجه رسیدند، زنانی که از محصولات لبنی پر چرب در بالاترین مقدار استفاده کرده بودند نسبت به زنانی که لبنیات پرچرب کمتری مصرف کرده بودند گرایش به چاقی کمتری داشتند.

یک تحقیق دیگر نتایج نمونه خونی ۳۳۳۳ آزمودنی مرد بزرگسال را طی ۱۵ سال مطالعه و بررسی کرد. هدف تحقیق بررسی بیومارکرهایی بود که دال بر مصرف شیر پر چرب در مقابل شیر کم چرب بود. با مقایسه نمونه‌های خونی با دیابت و شرایط قلبی عروقی آزمودنی‌ها، به این نتیجه رسیدند، بدون در نظر گرفتن مقدار چربی هیچگونه ارتباطی بین محصولات لبنی و عوامل خطرآفرین بیماری قلبی عروقی وجود ندارد.

همچنین یافته‌های این تحقیق این ترس که محصولات لبنی پر چرب برای وزن یا قلب انسان مضر هستند را از بین برد. همچنین در این تحقیق محققان دریافتند افرادی که محصولات لبنی پر چرب بیشتری مصرف می‌کنند ۴۶ درصد کمتر نسبت به افرادی که محصولات لبنی کم چرب مصرف می‌کنند خطر ابتلا به دیابت را تجربه می‌کنند.

مطلب مرتبط: ۷ اتفاق جالبی که وقتی لبنیات مصرف نمی‌کنید، ُرخ می‌دهد

شیر خام

این تحقیق جزئی از بدنه یک مطالعه بزرگ بود که نشان داد رژیم غذای پر چرب ممکن است در واقع برای سلامتی کلی بدن مفید باشد. نتایج این تحقیقات مدعی بودند سطح پایین کلسترول در واقع با افزایش خطر مرگ در ارتباط است. به اختصار، افراد بالای ۶۰ سال با سطح کلسترول بالاتر نسبت به همسالان خود احتمالاً دیرتر مرگ را تجربه می‌کنند.

 اگر می‌خواهید مصرف مواد لبنی خود را افزایش دهید، بهتر است از نوع خام آن که پاستوریزه یا هموژنیزه نباشد، استفاده کنید. بسیاری از شیر‌های موجود در فروشگاه‌ها ترکیبی از شیر گاو و حیوانات مزرعه‌ای هستند تا شیر هموژنیزه تولید کنند. همچنین این محصولات حرارت خیلی زیادی جهت میکروب زدایی را پشت سر می‌گذارند.

در حالیکه FDA مدعی است که پاستوریزه کردن برای جلوگیری از بیماری‌های وابسته به محصولات غذایی، ضروری است. بحث در مورد بهتر بودن شیر خام نسبت به شیر پاستوریزه ضد و نقیض بوده و تحقیقات بیشتری را می‌طلبد. اما اهمیت و فوائد شیر خام نسبت به شیر پاستوریزه شامل هضم آسان‌تر، مواد مغذی بیشتر و فوائد سلامتی آن شامل رشد و توسعه بهتر ارگان‌های بدن، سلامت دندان، باروری و مقاومت در مقابل انواع بیماری‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *