تغذیه و تناسب اندامغذا و سالادهانکته های تغذیه ای

فواید و ویژگی های سبزیجات تابستانی

می خواهیم به فواید و ویژگی های سبزیجات تابستانی بپردازیم آن ها چه مزایایی برای بدن دارند می توان برای برطرف کردن برخی مشکلات بدن از آنها استفاده کرد کدوی تابستانی ,لوبیا سبز ,  ذرت و  بادمجان جزو این سبزیجات مفید هستند که می توانند در ایجاد تناسب اندام و پیشگیری از مشکلات قلبی و عروقی به شما کمک کنند.

سبزیجات جزو غذاهایی هستند که همیشه می‌توانید رویشان حساب کنید. هر کدام از آنها مزایای مغذی خاص خود را دارد و بسیاری از آنها در درمان بیماری و یا پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌عروقی و حفظ تعادل وزن بسیار تأثیر گذارند. در اینجا می‌خواهیم به چند نمونه از سبزیجات مغذی تابستانی اشاره کنیم که حتما برایتان مفید خواهد بود.

۱.بادمجان

بادمجان سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی‌ای است که در بسیاری از فعالیت‌های بدن نقش بسزایی دارد. بادمجان سرشار از فیبر بوده که برای گوارش شما مؤثر است و مقدار زیادی آهن و کلسیم دارد که خطر بروز و پیشرفت پوکی استخوان را کاهش می‌دهد. ماده مغذی گیاهی موجود در سبزیجات از مغز شما در برابر سموم ناخواسته و زائد هم محافظت می‌کند.

۲.ذرت

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف یک فنجان ذرت حدود ۵ گرم پروتئین دارد. هرچند که شاید پروتئین آن پروتئین کاملی نباشد، اما خوردن یک فنجان از آن به طور روزانه، نیازتان را تأمین می‌کند. هم‌چنین هر پُرس از آن کالری کمی داشته و سرشار از آب است که در کنترل وزن تأثیر بسزایی دارد. ذرت منبع غنی انرژی محسوب می‌شود چرا که می‌تواند بر خلاف کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، قند خون را کنترل کند.

۳.لوبیا سبز

لوبیا سبز کالری کمی داشته و سرشار از ویتامین است و می‌تواند خطر بیماری‌های مختلف را کاهش می‌دهد. از طرفی لوبیا سبز حاوی فولیت است که می‌تواند مانع از بروز افسردگی ‌شود. وقتی بدن به اندازه کافی فولیت داشته باشد، میزان آمینواسیدی به نام هوموسیستئین را کنترل می‌کند که می‌تواند تولید هورمون‌هایی را مختل کند که در شما حس بد ایجاد خواهد کرد.

۴.کدوی تابستانی

خوردن کدو یکی از راه‌های کم کردن خطر پیشرفت بیماری قلبی بوده و بیشتر به این خاطر است که هیچ نوع چربی یا کلسترولی ندارد که بخواهید نگرانش باشید. از طرفی حاوی منیزیم بوده که در پیشگیری از سکته مغزی بسیار مؤثر است. تحقیقات نشان می‌دهد مواد مغذی موجود در کدوی تابستانی از بدن در برابر التهاب در دستگاه گردش خون و دستگاه گوارش محافظت می‌کند.

منبع: مجله سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *