تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

روشهای موثر برای رفع شلی بازو در خانم ها

بسیاری از بانوان در قسمت پشت بازوی خود چربی های انباشته شده فراوانی دارند،این چربی های اضافی زمانی دردسر ساز و ناخوشایند می شوند كه در معرض دید باشند،بویژه در فصل تابستان،كه با گرم تر شدن هوا تمایل به پوشیدن لباس های آستین كوتاه افزایش می یابد. اما خبر خوب و امیدوار كننده كه ما برای شما داریم این است، كه با داشتن اعتماد به نفس و رژیم غذایی مناسب در كنارورزش منظم به راحتی می توانید از دست این چربی ها خلاص شوید.

از دست دادن چربی های پشت بازو

چربی های ناخوشایند در ناحیه پشت بازو در بانوان نسبت به آقایان بیشتر دیده می شود،چرا؟
چون آقایان به فعالیت ها سنگین تری نسبت به بانوان در طی روز می پردازند، خود این امرباعث ساخته شدن عضله بیشتر به جای افزودن بر چربی ها می باشد.به نظر شما چه چیز باعث تجمع چربی ها در این نقطه از بدن می شود؟

۳ دلیل برای پاسخ به این پرسش وجود دارد:

1- ژنتیك: نگاهی به خانواده خود بیندازید، آیا تمام افراد خانواده یا بستگان شما نیز این چنین هستند؟ آیا پشت بازوهای پر از چربی در خانواده شما رایج است؟

2- اضافه وزن: اضافه وزن به صورت چربی در بدن تمامی افراد وجود دارد،برای برخی در اطراف شكم و ران ها و برای شما در زیربغل و بازوها اینطور نیست؟

3- كمبود تحرك: اگر با اینكه اضافه وزن ندارید و در وزن نرمال به سر می برید ولی با این حال هنوز از چربی های اطراف بازو رنج می برید باید بدانید كه عدم تحرك و ورزش بویژه تمرین با وزنه تنها دلیل برای ذخیره شدن چربی در بدن شماست.

البته منظور ما از تمرین با وزنه جا به جا كردن وزنه های مناسب می باشد كه با به كارگیری آن می توانید به زودی به آرزوی خود دست یابید.

مزایای كاهش چربی های انباشته شده در بدن:

از آنجایی كه ذخیره چربی ها در بدن تنها به یك ناحیه خاص محدود نمی شود، ما باید تمركز خود را بر روی كاهش درصد چربی كل بدن معطوف كنیم و دستیابی به این امر نه تنها باعث از میان برداشتن چربی های پشت بازو می شود بلكه مهم تر از آن باعث ارتقاء سلامتی ما نیز می شود.

۳ روش برای كاهش چربی ها:

1- تمرین با وزنه

شما می توانید با جا به جا كردن وزنه تمرین با وزنه كار خود را آغاز كنید.چیزی كه شما نیاز دارید تنها یك جفت دمبل است. وزن دمبل ها باید در حدود ۵/ ۲ الی ۵ كیلوگرم باشد، البته درست است كه استفاده از وزنه های سنگین تر می تواند شما را سریعتر به هدفتان برساند، اما برخی از تحقیقات نشان داده كه تمرین با وزنه های سنگین باعث افزایش سایز عضلات می شود كه برای اكثر بانوان خوشایند نیست. پس بجای استفاده از وزنه های سنگین با تعداد تكرار كم، از وزنه های سبك با تكرارهای زیاد بهره بگیرید تا به اندامی باریك و زیبا دست یابید.

2-ورزش هوازی

شما می توانید تنها با تكیه بر تمرینات با وزنه منتظر كاسته شدن از میزان چربی ها باشید اما توصیه ما به شما استفاده از ورزش های هوازی در كنار تمرین با وزنه می باشد. ورزش های هوازی پیشنهادی ما پیاده روری طولانی و شنا كردن می باشد. شنا كردن از این لحاظ برای ما اهمیت دارد كه وقتی به انجام آن مبادرت می كنید، مجبور هستید برای غوطه ور ماندن بر روی آب از دست های خود استفاده كنید كه خود این امر تمرینات ویژه ای برای بازوها به شمار می رود.اما زمانی موفق خواهید بود كه تمرینات هوازی خود را به طور منظم و كامل انجام دهید با استفاده از این روش شما عملا”چربی بیشتری نسبت به حالت عادی تمرین با وزنه بدون تمرین هوازی خواهید سوزاند.
3- رژیم غذایی سالم

به منظور از دست دادن چربی، شما باید یك رژیم غذایی سالم و متعادل را دنبال كنید. منظور ما از یك رژیم غذایی سالم، قطع كامل غذاهای حاوی چربی نیست، شما برای حفظ سلامتی نیاز به مصرف چربی های مفید دارید. باید بدانید كه یك رژیم غذایی سالم و متعادل باید شامل مقادیر بیشتری از پروتئین،سبزیجات و چربی های سالم باشد.البته شما باید از مصرف غذاهای پرچرپ و شیرین پرهیز كنید، همچینین باید كالری های ناسالم دریافتی از منابعی همچون نوشیدنی های شیرین،آبمیوه ها و نوشابه ها به شدت محدود كنید. در نهایت به جای مصرف این مواد از مقادیر زیادی آب و چای، بویژه چای سبز بهره بگیرید تا با افزایش سوخت وساز بدن بتوانید به هدف تان دست یابید.

كلام آخر

چربی های پشت بازو در یك روز بوجود نیامده اند كه بتوان در یك روز آن ها را از میان برداشت و هیچ نوش دارویی نیز برای دستیابی سریعتر به این هدف تا كنون ساخته نشده است،پس با پشتكار و رعایت نكات فوق در سلامتی كامل چربی های كل بدن بویژه پشت بازو ها را كاسته و از میان بردارید و در نهایت از اندام زیباو تراشیده خود نهایت لذت را ببرید.

منبع: مجله اینترنتی زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *