عرقیاتعطارباشی و طب سنتی

خواص عرق یونجه

خواص عرق یونجه

خواص عرق یونجه شگفت انگیز است . به گزارش سایت آسان طب یونجه به عنوان سلطان داروهای گیاهی شناخته شده است. عرق یونجه چاق کننده – مولد خون -نیرودهنده قوای جنسی – تقویت عمومی بدن – تامین استخوان بندی اطفال – درمان نرمی استخوان است . میتوانید عرق یونجه را قبل از غذا یک لیوان مصرف شود .
خواص عرق یونجه ( فواید عرق یونجه – فواید یونجه )

شربت یونجه هم در کنار عرق یونجه فواید زیادی دارد . طرز تهیه شربت یونجه به این شرح است که 100 گرم یونجه خشک در یک لیتر آب می‎جوشانیم تانصفه شود . در مرحله بعدی مایع را صاف نموده با 900 گرم شکر مخلوط کرده کمی می‎جوشانیم تا شربت مانند شود .
از خواص عرق یونجه اینست که از ان برای بازشدن قاعدگی استفاده می شود . همچنین میتوانید 5 گرم تخم یونجه در 150 سی سی آب جوشانده در حمام یا بعد از حمام میل کنید .
نکته دیگر اینکه خوردن یونجه جهت تصلب شرایین مفید است. به گزارش سایت آسان طب نصف استکان از عرق آن 5 بعدازظهر میل شود.
جالب است بدانید یونجه کنترل کننده شهوت است.
از خواص عرق یونجه اینست که از ان برای سرماخوردگی استفاده می شود . برای این کار تخم آن 5 گرم در 150 سی سی آب ریخته و جوشانده ای تهیه کنید .
جالب است بدانید کسانی که در ادرار آن ها خون وجود دارد از خود یونجه یا دمکرده یونجه استفاده کنند.
یاداوری می کنیم مصرف زیاد یونجه باعث عدم جذب ویتامین E می‎شود.
همچنین خوردن یونجه تازه باعث نفخ می‎شود و حتی خطرناک است.
یادتان نرود که در بعضی‎ها یونجه ایجاد خارش می‎کند.
این را بدانید که طبع عرق یونجه گرم و تر است.
از خواص یونجه اینست که یونجه ملین و چاق کننده است با احتیاط خورده شود. عرق آن 10 صبح و 5 بعدازظهر نصف استکان به مدت 14 روز سپس تا 2 ماه میل نشود.
از خواص عرق یونجه میتوان به ازدیاد شیر مادر اشاره کرد .
برای نرم کردن ورم ، کافیست که یونجه را کوبیده با عسل مخلوط نموده به صورت ضماد بگذارید.
عرق یونجه و یونجه از خونریزی‎های داخلی جلوگیری می‎کند در نتیجه برای خونریزی سینه مفید است.
از خواص عرق یونجه و شربت یونجه اینست که برای درمان آب آوردن شکم از شربت یونجه استفاده شود.
لازم به ذکر است ف اندازه مصرف یونجه در سال نباید بیش از یک کیلو باشد.
از یونجه برای درمان ترک اعتیاد استفاده می شود . یونجه را خرد کرده به مدت 2 ماه در الکل خیس کنید سپس صاف نموده هنگام خماری مقداری از آن را با آب مخلوط کرده 200 گرم یونجه + یک لیتر الکل 30 درجه و مصرف کنید .
همچنین برای تقویت ستون فقرات می‎توان از یونجه استفاده کرد روغن یونجه به صورت مالیدنی و خودیونجه به صورت خوردن برای این کار مفید است .
گیاه یونجه خشک عطسه‎آور است.
برای درمان کم‎خونی می‎توان از عرق یونجه یا یونجه یا شربت یونجه استفاده کرد.
از دیگر خواص روغن یونجه و یونجه انست که یونجه زیادکننده منی است.
برای درمان لاغری یونجه را با شکر بخورید و همچنین می توانید عرق یونجه را با شکر مخلوط کرده، 10 صبح و 5 بعدازظهر نوش جان کنید .
برای تصفیه خون عرق یونجه میل کنید .
جهت جلوگیری از لرزش بدن و درمان آن از یونجه استفاده کنید . بذر یونجه را در روغن زیتون جوشانده سپس بر بدن فلج بمالید.
همچنین برای معالجه نرمی استخوان و رشد کودکان از یونجه و عرق یونجه استفاده کنید، البته زیاد مصرف نشود و سعی کنید از یونجه تازه و جوان استفاده شود.
چند مورد : از خواص عرق یونجه می توان به معالج رعشه و ناراحتی های عصبی-چاق کننده–نیرو بخش-کاهش قند خون-ضد شب کوری-نرمی استخوان-تصفیه خون-نرم کننده سینه-قابض-ازدیاد شیر مادران-قاعده آور-موثر در ترک اعتیاد-دارای ویتامین آ و ب اشاره کرد .
چند مورد : از دیگر خواص روغن یونچه اینست : ملین بودن – چاق کننده بودن – ازدیاد شیر – درمان لاغری – تصفیه کننده خون – معالجه نرمی استخوان – رشد کودکان – آب آوردن شکم – تقویت ستون فقرات – عطسه آور بودن – ترک اعتیاد – کم خونی – تصلب شرایین – کنترل کننده شهوت – باز شدن قاعدگی – خونریزی‌های داخلی – جلوگیری از لرزش بدن – زیاد کننده منی و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *