سلامتیسلامتی پوستسلامتی مو

پوست نامرئی،راهی جدید برای رفع چین و چروک پوست

جوان ماندن یکی از آروزهای بشر است و انسان ذاتا دوست دارد از پیری دور بماند. در خانم ها این احساسات و عواطف بیشتر دیده میشود و حتی بعضی از بانوان با بالا رفتن سن خود از ناراحتی پیر شدن دچار افسردگی میشوند. ولی خبر خوشحال کننده این است که با پیشرفت علم راه های زیادی برای جوان جلوه دادن ارائه شده است و امروزه محققین آمریکایی پوست نامریی را تولید کرده اند که با قرار گرفتن بر روی پوست می تواند موجب بر طرف کردن چین و چروک شود.

 

محققین دانشگاه «ام آی تی» آمریکا با استفاده از پلیمر نامریی موفق به ساخت پوستی شده اند که می توان آن را بر روی پوست قرار داد تا چین و چروک پوست را صاف کند.

به گفته محققین آمریکایی از این پوست نامریی می توان برای درمان اگزما و دیگر بیماری های پوستی استفاده کرد.

ساختار این پلیمر نامریی به این گونه است که ابتدا ماده شیمیایی سیلوکسان بر روی این پلیمر قرار می گیرد و بعد از آن کریستال پلاتین برای تغییر شکل سیلوکسان به لایه پلیمری به آن اضافه می شود که آن را (XPL) می نامند.

خواص این پوست تولید شده بسیار نزدیک به پوست جوان است و بعد از قرار گرفتن بر روی پوست می تواند تا ۲۴ ساعت آن موضع را صاف نگه دارد و حساسیتی هم ایجاد نمی کند.

محققین در حال توسعه این پوست هستند تا خواص دارویی برای درمان اگزما و همچنین محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش را هم داشته باشد.

نتیجه این تحقیق در نشریه Nature Materials منتشر شده است.

منبع: الو دکتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *