داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهینکته های عطارباشی

شادابی پوست صورت در طب سنتی

اساس زیبایى پوست صورت در تنفس به موقع پوست و تقویت آن و این تنفس با پاک کردن ته مانده آرایش روز در هنگام خواب عملى خواهد بود.

تنفس پوست

هر شب قبل از خواب پوست صورت را با صابون متناسب با پوستتان و پاک کنید و سپس یک قطعه پارچه کتانى را آغشته به‏ روغن بارام شیرین نمائید که براى تقویت پوست بکار مى‏ رود و با آن گونه‏ ها و چانه، پیشانى و گردنتان را ماساژ دهید.

شادابى پوست صورت

اگر جریان خون در صورت‏تان طبیعى شد شادابى پوست تضمین مى‏ شود. براى تنظیم جریان با سرانگشتان پوست صورت‏تان را مانند (نیشگون) بطور ملایم بگیرید و سپس خوب ماساژ دهید این حرکت را از قسمت پایین صورت به بالا انجام دهید و در صورت مداومت از رنگ طبیعى پوستتان در تعجب خواهید ماند.

تغذیه پوست صورت

برای تغذیه پوست صورت با توجه به پوستتان از ماسک های گیاهی استفاده کنید

راهکار های ساده برای پوستی شاد

اگر رنگ چهره شما صبحها بعد از بیدار شدن از خواب تیره و کدر است هر روز صبح ناشتا یک لیوان آب گرم را با یک قاشق عسل و مقدارى آبلیمو مخلوط کنید و بنوشید.
اگر پوستى پژمرده و خاکسترى رنگ دارید یک لیوان مخلوط از آب گوجه فرنگى، آب سیب و آبلیمو را قبل از صبحانه و شام بخورید، ماست در طراوت پوستى فوق العاده مؤثر است.

اگر پلکهاى متورم و تحریک شده دارید صبح و شب با چاى پررنگ کمپرس کنید اگر چشمهایتان پیوسته سرخ رنگ است با چشم پزشک مشورت کنید اگر دور چشمهاى شما حلقه کبود مى‏ باشد مربوط به کبد و کلیه است. باید که دستگاه هاضمه و دفع، عامل بسیار مهمى در صافى و درخشندگى پوست بدن مى‏ باشد. اختلالات این دستگاهها باعث یبوست مى‏ شود و یبوست علاوه بر این که پوست را کدر مى‏ کند باعث بد خلقى و کسالت عمومى نیز مى‏ شود.

منبع: بوعلی باب سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *