داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

با درمان های طب سنتی کلسترول بد را خوب کنید

یکی از نکات مهم کاهش کلسترول خون، رژیم غذایی مناسب است. همچنین کسانی که کلسترول بالا دارند باید مرتب ورزش کرده و از داروهای خانگی مختلف برای کاهش کلسترول استفاده کنند.

سرکه ی سیب

اگر کلسترولتان بالاست، سرکه ی سیب را امتحان کنید، زیرا سطح کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می دهد.شما می توانید در یک لیوان آب، یک قاشق چای خوری سرکه ی سیب ارگانیک بریزید و دو یا سه بار در روز، به مدت یک ماه بنوشید.

روغن زیتون

در طب سنتی روغن زیتون یک از موثرترین داروهای خانگی برای کلسترول بالا شناخته می شود، زیرا حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده است. مصرف روغن زیتون می تواند به کنترل کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب کمک کند.

پیاز

پیاز قرمز برای تسکین کلسترول بالا مفید است و نوشیدن آب پیاز گرم شده نیز می تواند کلسترول بد را کاهش دهد. مصرف پیاز باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود. یک قاشق چای خوری آب پیاز و و کمی دارچین را مخلوط کنید و بنوشید یا یک عدد پیاز را ریز خرد کرده و یک چهارم قاشق چای خوری فلفل به آن اضافه و میل کنید.

سیر

مصرف یه یا چهار حبه سیر به شکل روزانه می تواند در کاهش کلسنرول موثر باشد. یک لیوان شیر حاوی سیر (دو یا سه حبه) نیز به کاهش کلسترول بد خیلی کمک می کند.

ریحان

طب سنتی مصرف ریحان برای درمان مشکل کلسترول بالا را توصیه می کند. شما می توانید با استفاده از برگ ریحان، چای ریحان دم کنید و قبل از هر وعده ی غذایی بنوشید.

عسل

مصرف آب گرم (یک فنجان) حاوی عسل (یک قاشق چای خوری) در اوایل صبح می تواند موثر باشد. یک قاشق چای خوری آب لیمو یا سرکه را در مخلوط بریزید و بنوشید.

چای لیمو

مصرف سه تا چهار مرتبه چای لیمو در روز، می تواند به از بین بردن کلسترول اضافی کمک کند. این چای با استفاده از آب لیمو، زنجبیل و عسل (دو قاشق چای خوری) آماده می شود.

منبع: بوعلی دارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *