دهان و دندانسلامتینکات سلامتی

نکات بسیار مهم برای سلامتی

قبل از استفاده از خمیر دندان، به مدت ۳۰ثانیه، مسواک خشکی را روی دندان بکشید. این کار جرم دندان را تا ۶۰درصد و خون ریزی لثه را به نصف کاهش می دهد.

تا زمانی که بیماری جدی نشود بیشتر مردم به سلامت خود توجهی نمی کنند . در حالی که وقتی بیمار می شوند باید به مدت زیادی تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرند. اما همین افراد از این نکته غافلند که بهبود کیفیت و ارتقای سلامت در زندگی روزمره به صرف وقت زیادی نیاز ندارد و حتی انجام یک فعالیت ورزشی و یا صرف ثانیه هایی وقت برای اصلاح تغذیه و… می تواند سلامت آن ها را تضمین کند.

زانوها را ورزش دهید: پشت میز کار نشستن به مدت طولانی، باعث خشک شدن مفصل زانوها و در نتیجه زانو درد ایجاد می شود.به نقل از سایت «نیوزویک» در حالی که روی صندلی نشسته اید، پاها را به سمت جلو دراز کنید به گونه ای که پاشنه پا روی زمین قرار گیرد. سپس عضله ران را به مدت ۲ ثانیه سفت کنید و رها کنید. این حرکت را هردفعه ، ۵ بار تکرار کنید.

مقابله با میگرن:هر گاه که احساس سردرد کردید، یک سیب سبز بخورید. محققان معتقدند بوی سیب سبز، انقباض عضله گردن و سر و در نتیجه سردرد و اضطراب را کاهش می دهد.

به نوشیدنی خود دارچین اضافه کنید:افزودن دارچین قبل از دم کردن قهوه یا چای، فشار خون و استرس را کاهش می دهد. این ادویه غنی از آنتی اکسیدان است.

دندان را با مسواک خشک تمیز کنید:قبل از استفاده از خمیر دندان، به مدت ۳۰ثانیه، مسواک خشکی را روی دندان بکشید. این کار جرم دندان را تا ۶۰درصد و خون ریزی لثه را به نصف کاهش می دهد.

برای ایجاد رطوبت، گیاه سرخس در اتاق قرار دهید:در فصل زمستان با قرار دادن گیاهانی چون سرخس در اتاق با خشکی هوا مقابله کنید. زیرا این گونه گیاه، در هوا رطوبت ایجاد می کند و پوست مرطوب می ماند.

قرص نعناع بمکید:استفاده از قرص نعناع انجام حرکات ورزشی را آسان تر می کند.

ایستاده به تلفن جواب دهید:هنگام جواب دادن به تلفن بایستید تا با کشیده شدن دیافراگم، صدای شما با اعتماد به نفس بیشتر شنیده شود. این کار باعث وارد شدن عمیق تر اکسیژن به ریه ها می شود.

کنترل پوست:کفش و جوراب خود را دربیاورید و با کمک آینه کف پای خود را معاینه کنید. ملانوها، حتی در قسمت هایی از بدن که در معرض نور خورشید قرار نمی گیرد، می تواند ظاهر شود. به ویژه در کف پا، بین انگشتان و در اطراف یا زیر ناخن های انگشتان پا. اگر از لنز استفاده می کنید خوب است بدانید مصرف برنامه غذایی سرشار از پروتئین باعث می شود اشک نتواند به طور کامل مانع از چسبیده شدن کلسترول به لنزها شود. در نتیجه رسوب و کدری ایجاد می کند.

در صورت نیاز از قرص های مسکن حاوی روکش ژلی استفاده کنید:استفاده از قرص پروفن با روکش ژله ای نسبت به دیگر قرص ها ۶۰درصد سریع تر درد را تسکین می دهد.

قبل از خوردن، غذا را خوب بو کنید:به گفته متخصصان قدرت چشایی با بو کردن تقویت می شود. هر چه مولکول های بیشتری به گیرنده های بینی برسد قدرت چشایی قوی تر می شود.

روغن ماهی مصرف کنید:آسان ترین روش برای حفظ سلامت قلب و مغز، خوردن ماهی است. مصرف حداقل هفته ای ۳ وعده ماهی، خطر مرگ ناگهانی را کاهش می دهد.

برای بهداشت دهان، سیب بخورید:اگر با کمبود وقت در محل کار مواجهید و فرصت مسواک زدن پیدا نمی کنید، سیب بخورید. این میوه علاوه بر خارج کردن موادغذایی بین دندان ها، برای مقابله با جرم و بوی بد دهان نیز مفید است.

برش های نازک مواد غذایی:برش های نازک باعث می شود تا پرس غذایی شما بزرگ تر به نظر بیاید.

با گرد و خاک مقابله کنید:اگر در محیطی پر از دود یا گرد و خاک کار می کنید، کمی وازلین به قسمت داخل بینی بمالید تا گرد و خاک وارد بینی تان نشود.

قبل از مصرف دارو: چند ثانیه قبل از مصرف داروی بدطعم، یخ بمکید تا حس چشایی شما ضعیف شود و طعم دارو را کمتر حس کنید.

کمردرد: در وسط یک توپ تنیس کهنه، یک برش ایجاد کنید و داخل آن را پر از آب کنید. سپس در فریزر قرار دهید. این بار که کمر درد داشتید، در حالی که دراز کشیده اید، توپ یخ زده را در قسمت پایین کمر قرار دهید و بغلتانید تا درد تسکین پیدا کند.

درمان آفت دهان:کیسه چای خیس را روی آفت قرار دهید. تانین موجود در آن به عنوان منقبض کننده عمل می کند.

گرم کردن انگشتان:چرخاندن دست به شکل دایره ای باعث جریان پیدا کردن خون در دست ها و گرم شدن انگشتان می شود.

گزیدگی حشرات: ورم را با یخ بخوابانید. سپس آسپرین له شده را روی زخم قرار دهید. برای کاهش خارش گزیدگی، مخلوطی از جوش شیرین و آب را روی آن بمالید.

با مصرف شیر به مقابله با سیگار بروید:افرادی که قصد ترک سیگار دارند، با خوردن شیر می توانند موفق تر عمل کنند. نوشیدن شیر قبل از کشیدن سیگار، طعم سیگار را بد می کند.

منبع:niksalehi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *