تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکات سلامتی

روشهای موثر برای چربی سوزی (قسمت اول)

ورزش منظم سبب می شود که احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید و برای سلامت کلی شما مفید می باشد. با این حال رفتن به سالن ورزشی برای انجام تمرینات شدید و صرف وقت برای ورزش کردن در زندگی پرمشغله امروزی تا حدودی غیرممکن به نظر می رسد.

خوشبختانه راه های دیگری نیز وجود دارد که می تواند فواید بسیاری برای شما داشته باشد. شما می توانید فعالیت های فیزیکی زیادی برای سوزاندن چربی، حفظ آمادگی جسمانی و سلامتی کلی بدن تان انجام دهید. این فعالیت ها می تواند کارهای روزانه شما، تفریحات سالم و فعال شما و یا ورزش مورد علاقه شما را شامل شود.

داشتن فعالیت های فیزیکی منجر به سوزاندن چربی ، جلوگیری از چاقی، افزایش میزان انرژی، کاهش افسردگی و اضطراب و همچنین کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا، برخی سرطان ها، دیابت نوع 2 و پوکی استخوان می شود.

شما می توانید با ترکیب کردن برخی از فعالیت های فیزیکی با زندگی روزمره تان، با بدنی سالم تر و سبک زندگی مناسب تری به مسیر زندگی تان ادامه دهید. نکاتی برای کاهش وزن سریعتر

در اینجا ما به 10 فعالیت فیزیکی برای سوزاندن چربی اشاره خواهیم نمود. می توانید برای محاسبه درصد چربی بدنتان از ابزار محاسبه گر درصد چربی بدن استفاده کنید.

1. دوچرخه سواری

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یکی از فعالیت های فیزیکی است که کمک می کند از چربی شکم راحت شوید و عضلات پایین بدن تان را حجیم تر نمایید. بعلاوه کمک می کند که ریه های شما برای دریافت اکسیژن بیشتر کار کند که این به نوبه خود باعث بهبود متابولیسم بدن می شود.

همچنین دوچرخه سواری یک راه جالب و محیط زیست دوستانه برای کشف محیط اطراف تان می باشد. شما می توانید از دوچرخه سواری به عنوان یک فعالیت تفریحی و یا سفر به مکان های نزدیک لذت ببرید.

2. رقص

رقص

رقصیدن روش بسیار مناسبی برای کاهش چربی های شما می باشد. حرکات مختلف رقص (از حرکات آرام گرفته تا حرکات سریع) به تناسب اندام های مختلف بدن،مخصوصا شکم کمک بسزایی می کند. رقص میزان کالری مشابه با شنا، دوچرخه سواری و پیاده روی می سوزاند.میزان کالری سوزی رقص

همچنین رقص با استرس، افسردگی، اضطراب و برخی از عواملی که منجر به افزایش وزن می شوند، مقابله می نماید. رقص اگر به صورت منظم انجام شود می تواند ضربان قلب و فشار خون شما را کاهش دهد و میزان کلسترول خون و کلیه نشانه های سلامتی و تناسب اندام را در شما بهبود بخشد.

برخی از انواع رقص که به سوزاندن چربی ها کمک می کند عبارتند از رقص شکم، باله، هیپ هاپ، حلقه، قطب، سالسا، رومبا و … .

3. راه رفتن و پیاده روی

پیاده روی

پیاده روی یا آهسته دویدن فعالیت های فیزیکی مناسبی هستند که به سوختن کاری کمک می کنند. سعی کنید برای سوزاندن چربی ذخیره شده و افزایش متاابولیسم بدن تان، 5 بار در هفته به مدت 30 تا 60 دقیقه با سرعت متوسط پیاده روی کنید. در واقع 30 دقیقه پیاده روی سریع روزانه می تواند حدود 150 کالری اضافه را بسوزاند.

شما می توانید برای راه رفتن به پارک بروید و علاوه بر سوزاندن کالری از هوای تازه و محیط زیست سبز بهره ببرید. شما می توانید زمان پیاده روی تان را با کارهای دیگری مانند گوش دادن به موزیک، صحبت با تلفن انجام کارهای منزل و رفتن به بازار همزمان کنید.

راه رفتن منظم یا آهسته دویدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان سینه، دیابت، سرطان روده بزرگ و سکته مغزی را کاهش می دهد.

همچنین شما هنگام پیاده روی در پارک نزدیک محل زندگی تان می توانید با همسایه هایتان و افراد دیگر ارتباط برقرار نموده و روابط اجتماعی خود را بهبود بخشید.

4. باغبانی

باغبانی

اگر باغبانی سرگرمی مورد علاقه شما می باشد پس می توانید مطمئن باشید که که کالری زیادی را از این طریق می سوزانید. بسته به نوع فعالیت شما هنگام باغبانی شما در هر 30 دقیقه 200 تا 300 کالری می سوزانید. چمباتمه زدن، حفر کردن، بلند کردن، وجین کردن و کارهای دیگر هنگام باغبانی به سوزاندن کالری کمک می کند.

سعی کنید هفته ای چند بار یک بعد از ظهر کامل را به باغبانی بپردازید. باغبانی علاوه بز سوزاندن کالری، کمک می کند که زمان بیشتری را در طبیعت با یک چشم انداز زیبا از گل ها، گیاهان و سبزیجات سپری کنید که بسیار لذت بخش می باشد.

بعلاوه باغبانی منظم می تواند به کاهش فشار خون و کلسترول کمک کند و همچنین از بیماری های قلبی، دیابت، افسردگی و پوکی استخوان جلوگیری نماید.

می توانید برای داشتن شکمی صاف و 6 تکه برنامه ورزشی منظمی را دنبال کنید و حتما نتیجه آن را در ظرف 2 ماه مشاهده خواهید کرد.

برای دیدن قسمت دوم متن کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *