داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

مسکن های گیاهی برای دندان درد

در طب سنتی برای تسکین درد دندان و رفع التهاب لثه، شیوه های درمانی ذکر شده است؛ بنابراین اگر در شرایط اوراژانسی قرار گرفتید و دندان درد خیلی اذیت تان کرده، می توانید از برخی گیاهان دارویی به عنوان مسکن استفاده کنید.

میخک

میخک ضدعفونی کننده و ضدباکتری است و یکی از بهترین گیاهان برای تسکین درد و عفونت دندان است. به این منظور می توانید از جوانه و روغن میخک را روی پنبه بریزید و روی دندان دردناک و اطراف آن بگذارید. این کار را دو تا سه بار در روز تکرار کنید.

نمک

نمک برای رفع دندان درد و کاهش التهاب لثه ها و جلوگیری از عفونت مفید است. به این منظور یک قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب گرم مخلوط کرده و چند بار در روز قرقره کنید تا باکتری های آن از بین برود.

سیر

سیر دارویی قدیمی برای درد دندان است. آنتی اکسیدان و آنتی بیوتیک دارد و ضدالتهاب است. برای تسکین درد دندان، یک حبه سیر را روی آن نگه دارید یا بجوید. روش دیگر این است که مخلوط یک تا دو حبه سیر خرد شده را با نمک ترکیب کنید و چند دقیقه در منطقه آسیب دیده قرار دهید.

پیاز

پیاز یک ضدعفونی کننده و ضد میکروب قوی است که درد دندان را تسکین می دهد. برای درمان دندان درد چند برش  پیاز خام را بجوید یا یک قطعه ی کوچک از آن را به طورمستقیم روی دندان قرار دهید.

عصاره وانیل

آنتی اکسیدان موجود در عصاره ی وانیل بی حس کننده ی خوبی است و درد را از بین می برد. سه یا چهار قطره عصاره ی وانیل را روی یک پنبه و روی دندانی که در میکند، به مدت چند دقیقه نگه دارید. دو تا سه بار در روز تا زمان بهبودی این کار را انجام دهید.

منبع: بوعلی دارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *