تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ایویتامین و مواد معدنی

مقابله با عفونت‌ها و بیماری‌ها با این مواد غذایی

1- انگور کولی

استفاده از انگور کولی درمانی سنتی است. دارای مواد مغذی به نام آنتی اکسیدان است. با التهاب و درد مبارزه می‌کند. در بعضی از آزمایشگاه‌های پزشکی عصاره‌هایی از انواع توت‌ها برای مقابله با ویروس آنفولانزا آزمایش شدند. اما دانشمندان معتقدند که به مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است. همچنین پیشنهاد ما این است که سالانه واکسنی برای جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا تزریق کنید.

 2- قارچ‌ها

قارچ‌ها شامل ماده معدنی به نام سلنیوم، انواع ویتامین‌های گروه B، ریبوفلاوین و نیاسین هستند. موادی که به بدن در بسیاری از زمینه‌ها کمک می‌کند. به طور مثال اگر سلنیوم بدن کم باشد، احتمال دچار به ویروس آنفولانزا بیشتر می‌شود. و همچنین کمبود آن باعث می‌شود آنفولانزای شدیدتری بگیرید. ریبوفلاوین و نیاسین هم نقش مهمی در سلامت سیستم ایمنی بدن دارند.

3- توت آسای (نوعی خرما)

رنگ تیره به خاطره موادی بنام آنتوسیانین‌ها است. در حال حاضر تحقیقات خاصی در رابطه با آسای که نشان دهد برای چه وضعیتی مناسب است، انجام نشده! اما به طور کلی آنتی اکسیدان‌های موجود در غذاها راه حلی برای داشتن زندگی سالم است. این نوع توت را در انواع آبمیوه‌ها و اسموتی‌ها مخلوط کرده و از آن لذت ببرید. و یا سعی کنید خشک شده آن را با برگه ذرت (کُرن فلکس) مخلوط کرد.

برگه ذرت یا کُرن فلکس صبحانه‌ای مقوی است که با شیر میل می‌کنند.

4- صدف‌ها

صدف‌ها دارای زینک (روی) هستند. چیزی که قدرت‌های ماورایی برای مبارزه با ویروس به بدن می‌دهد. زینک به ساخت و فعالیت سلول‌های سفید خون برای ایمنی بدن کمک می‌کنند. همچنین به سیستم‌های ایمنی بدن برای مقابله با خطرهای از قبیل زخم کمک می‌کند.

5-هندوانه

خوردن هندوانه صرفا برای ایجاد طراوت نیست! هندوانه رسیده شامل آنتی اکسیدانی به نام گلوتاتیون است. این ماده می‌تواند به سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت کمک کنند. برای اینکه گلوتاتیون بیشتری به بدن خود برسانید، قسمت گوشتی قرمز رنگ هندوانه که به پوست سفید نزدیک‌تر است، میل کنید.

6- جوانه گندم

بخشی از دانه‌ی گندم که راهی مفید برای به دست آوردن زینک است. همچنین آنتی اکسیدان و ویتامین B دارد. جوانه گندم ترکیب خوبی از فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم است. اگر دوست داشتید می‌توانید آرد جوانه گندم را نیز به جای خود جوانه گندم استفاده کنید.

7- ماست کم چرب

پروبیوتیک موجود در ماست و سایر محصولات ممکن است از شدتسرماخوردگی بکاهد. مطالعات در رابطه با ویتامین D نشان می‌دهد افرادی که سطح کمتری از این ویتامین را در بدن خود دارند، احتمال ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی در آن‌ها بیشتر است.

8-اسفناج

اسفناج منبع غنی از مواد مغذی مختلف است. یکی از این مواد اسیدفولیک است که به بدن کمک می‌کنند سلول‌های جدیدی تولید کرده و DNA را ترمیم می‌کنند. همچنین دارای فیبر آنتی اکسیدان و ویتامین C است. اسفناج خام یا کم پخته شده سود بیشتری برای مصرف کننده دارد.

9- چای

انتخاب شما کدام است؟ چای سفید، چای سبز و یا چای سیاه؟ می‌دانیم که هر کدام از این چای‌ها خواص خاص خود را دارد. آنتی اکسیدان‌های موجود در چای به دنبال رادیکال‌های آزاد مختلف هستند که آن‌ها را نابود کنند.

10- سیب زمینی شیرین

مانند هویج، سیب زمینی شیرین هم دارای بتاکاروتن است. در بدن این مواد به ویتامین A تبدیل می‌شود. این ماده رادیکال‌های آزاد موجود در بدن را از بین می‌برد. برای سیستم ایمنی بدن مفید بوده و در کاهش روند پیری تاثیر مثبتی دارد.

11- بروکلی

کلمی است که به راحتی در هر فروشگاهی پیدا می‌شود. سیستم ایمنی و دفاعی بدن راه افزایش می‌دهد. از بدن محافظت می‌کند. شامل ویتامین A و C است. آنتی اکسیدان گلوتاتیون دارد. سعی کنید از بروکلی در اکثر غذاهای خود استفاده کنید.

 منبع: اینفو سلامت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *