سلامتیسلامتی آقایان

اهمیت مردان به روان

اکثر مردان به سلامت روان خود اهمیت نمی‌دهند:

رئیس انستیتو روانپزشکی ایران گفت: مردان اهمیت کمتری به سلامت جسمی و روانی خود می‌دهند. از ساده‌ترین مسائل مانند قند و فشار خون به راحتی می‌گذرند. مدیریت خشم و استرس درمردان ضعیف است و این مسائل عامل مهم بیماریهای قلبی و گوارشی در آنان است.

به گزارش فارس، جعفر بوالهری اظهار داشت:‌ مصرف مواد، استرس‌های شغلی، پرخاشگری، حالات هیجانی و اضطراب جزو شایع‌ترین اختلالات روانی در مردان است.

وی افزود: این عوامل بر قلب، معده و سیستم گوارشی آن‌ها اثر سوء می‌گذارد.

رئیس انستیتو روانپزشکی ایران تصریح کرد:‌ متأسفانه آنچه در مردان وجود ندارند، توانایی در مدیریت خودشان است. آموزش مدیریت خشم در مردان ضعیف است. هرچند اکثر افراد جامعه با این معضل روبه‌رو هستند اما در مردان بیشتر به چشم می‌خورد.

این روانپزشک ادامه داد: ناتوانی در ارتباط درست حل مسئله به ویژه در خانواده که محیط برگشت افراد به سلامتی است نیز در مردان دیده می‌شود.

وی افزود: به طور کلی می‌توان بیماری‌ها، استرس و نبود توانایی کنترل و مدیریت استرس‌ها را جزو عواملی دانست که سلامت جسمی و روانی مردان را تهدید می‌کند.

رئیس انستیتو روانپزشکی ایران اظهار داشت: تفاوت‌های جنسیتی در مردان نسبت به زنان موجب می‌شود تا توجه، دقت و خود مراقبتی و زیباشناختی این جنس نسبت به زنان متفاوت باشد.

وی افزود: اساس خلقت مردان در جهتی است که می‌خواهند محیط بیرون را کنترل کنند. زنان برعکس مردان می‌خواهند خانواده را حفظ کنند.

وی اذعان داشت: میزان مرگ و میر مردان بالاتر از زنان است آنها از ساده‌ترین مسئله مانند قند و فشار خون به راحتی می‌گذرند و اتفاقاً میزان مراجعات مردان در زمینه روانپزشکی نسبت به زنان کمتر است.

وی افزود: این مشاهدات نشان می‌دهد که مردان اهمیت کمتری به سلامت جسمی و روانی خود می‌دهند.

این متخصص بهداشت روان تصریح کرد:‌ نقش همسران در خصوص کاهش استرس مردان بسیار مؤثر است. اولاً خود زنان نباید نقش استرس را داشته باشند. گاهی مردان از مهمانی‌ها و دور همی‌های زنان به عنوان عاملی که استرس را همراه دارد شاکی هستند.

وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد، مردانی که از همسرشان جدا می شوند دچار مرگ زودرس می‌شوند. بنابراین زنان رسالتی دارند در جهت عشق و محبت و مدیریت خانه. چرا که با این هنر، تیزبینی و حالات حمایتی می‌توانند در پیشگیری بیماری‌ها، نشانه شناسی آنها و هدایت همسر به پزشک و پیگیری مراحل درمان و بررسی‌های دوره‌ای مانند آزمایش‌ها به سلامت جسمی و روانی مردان کمک شایانی کنند.

این متخصص بهداشت روان خاطرنشان کرد:‌ زنان داوطلبان بی‌نظیر برای حفظ خانواده و شناسایی نشانه‌های بیماری‌های جسمی و روانی هستند که می‌توانند نقش مهمی در جهت سلامت و بهداشت خانواده داشته باشند.

منبع:تابناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *