تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ای

صبحانه های مقوی را بشناسیم

صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی کل روز است” همه‌ی ما این جمله را شنیده‌ایم.

محققان درباره‌ی این جمله تحقیقات زیادی انجام داده‌اند و شواهد علمی جدید نشان می‌دهد که چرا صبحانه ممکن است مهمترین وعده‌ی روز باشد. مطالعات نشان می‌دهند که نخوردن صبحانه به بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، دیابت و حتی چاقی مرتبط است.

به خاطر داشته باشید اولین چیزی که در ابتدای روز میل می‌کنید، بسیار مهم است. در ادامه به معرفی صبحانه‌های مقوی که به شما کمک می‌کنند روزتان را عالی آغاز کنید می‌پردازیم.

میوه‌ها و سبزیجات

یک صبجانه سریع و راحت می‌تواند شامل میوه و سبزیجاتی باشد که حاوی کربوهیدرات و پروتئین است. همچنین کلم پیچ و موز آنتی‌اکسیدان هستند و انرژی بالایی به شما می‌دهند. برای سلامتی قلبتان از روغن کانولا که غنی ازامگا 3 است، استفاده کنید.

جو

جو یک ماده ایده‌آل برای شروع روزتان است. جو، غنی از غلات کامل، فیبر و کربوهیدرات‌های پیچیده است و شما را پر انرژی نگه می‌دارد. اگر صبح‌ها وقت کافی ندارید، شب قبل جو را با شیر یا ماست و میوه تازه و مغز گردو و پسته و… ترکیب کنید و بگذارید تا صبح در یخچال بماند. در این صورت شما یک صبحانه سرد و مقوی خواهید داشت.

صبحانه با ادویه

آیا از آن دسته کسانی هستید که با ادویه روزشان را آغاز می‌کنند؟

دو عدد تخم مرغ کامل و1 تا 4 سفیده تخم مرغ را با 1 یا 2 تکه بیکن ترکیب کنید. در حالی که تخم مرغ‌ها را هم می‌زنید، اسفناج و فلفل خرد شده و یک قاشق کوچک ذرت را به آن اضافه نمایید.

کلوچه‌ی پروتئین

اگر شدیدا به کلوچه علاقه دارید اما خوردن این مقدار از قند و کربوهیدرات برایتان ضرر دارد، کلوچه‌ی پروتئین را امتحان کنید. کلوچه‌ی پروتئین با تخم مرغ و کره و مغز گردو و پسته و… درست می‌شود و در مقایسه با دیگر کلوچه‌ها، پروتئین بسیار بیشتری دارد. دو کلوچه بزرگ حاوی بیش از 15 گرم پروتئین و 4 گرم فیبر می‌باشد. این مقدار از پروتئین برای شروع روزتان عالی است.

پنیر و میوه

برای یک وعده غذایی عالی پنیر را فراموش نکنید. یک فنجان پنیر با یک درصد خامه حاوی 28 گرم پروتئین می‌باشد. پنیر را همراه بادام و میوه‌های تازه یا یخ زده و دارچین میل کنید.

منبع: اینفو سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *