تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ای

چرا کودکان از غذا خوردن فراری اند؟

راه حل های موثر برای رفع کم غذایی  عدم تمایل اطفال به غذاخوردن چیست چگونه می توانیم مانع این امر شویم والدین چه توصیه هایی باید در نظر بگیرند متخصصین تغذیه برای رفع این حالت در کودکان مصرف چه موادغذایی را پیشنهاد میدهند

 یکی از کاربران گفته‌اند دختری یک سال و هشت ماه دارم. خیلی بدغذاست، اصلا غذای سفره را نمی‌خورد. غذا هم که برایش می‌پزم، نمی‌خورد و با هزار تا سرگرمی دو قاشق غذا می‌خورد و بعد بالا می‌آورد. لطفا راهنمایی‌ام کنید.
دکتر رامین مظفری‌کرمانی، متخصص نوزادان و کودکان در گفت‌وگو با پایگاه خبری «سلامانه» به این سوال کاربر پاسخ داد.

شما مادر گرامی باید توجه کنید و ببینید که کودکتان به چه غذایی علاقه و میل بیشتری نشان می‌دهد. سپس آن را غذا را تهیه کنید و به او بخورانید. اگر تمایل بیشتری به خوردن سوپ، سیب‌زمینی یا آبگوشت دارد، این غذاها را برایش درست کنید. در این سن، کودکان گوشت چرخ‌کرده (که به صورت قلقلی درمی‌آورید) را بهتر از گوشت تکه‌ای می‌خورند یا اینکه قطعات کوچک سیب‌زمینی یا هویج پخته شده یا لقمه‌های کوچک غذا را با میل و رغبت بیشتر مصرف می‌کنند. بنابراین در تغذیه کودکتان حتما به این موارد توجه کنید و قبل از صرف غذای اصلی نباید به کودک خوراکی‌هایی مثل بیسکوییت، بستنی، آبمیوه و… بدهید چون جلوی اشتهای کودک را می‌گیرد. سعی کنید میان‌وعده‌ها را 1/5 تا 2 ساعت قبل از صرف وعده اصلی غذا به او بدهید.

درضمن، خیلی از مادران اجازه نمی‌دهند که کودک به هر شکلی که دوست دارد، غذایش را بخورد. مثلا کودک می‌خواهد با دست غذایش را بخورد و این برای مادر قابل قبول نیست. در حالی که باید اجازه دهید هر طور که او راحت است غذایش را بخورد. کودکان در این سن دوست دارند خودشان غذا بخورند و ترجیح می‌دهند غذا را با دست غذایشان را بردارند. به هیچ‌وجه به اجبار به کودک غذا ندهید چون بعد آن را بالا می‌آورد. کمی حوصله به خرج بدهید و غذای کودک را تزیین کنید تا به خوردن تشویق شود. اگر با رعایت این موارد همچنان کودکتان میلی به غذاخوردن ندارد پیشنهاد می‌شود به یک متخصص گوارش مراجعه کنید.

منبع: دکتر سلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *