تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزن

روش های درمان پوست های شل و افتاده حاصل از کاهش وزن

برخی‌‌ها ممکن است که به شما بگویند که دیگر نگران ظاهر خود نباش و همین که توانسته ای این مقدار وزن کم کنی‌ کافی‌ می‌باشد ما نیز اینگونه توصیه‌ها را زیاد شنیده ایم.البته افرادی نیز هستند که نسبت به ظاهر خود بسیار وسواس غیر معقول به خرج میدهند اما هیچ اشکالی‌ ندارد که شما خواهان داشتن یک بدن عضلانی، قوی و سالم باشید تا یک احساس فوق‌العاده را تجربه کنید.
در این مقاله ما به طور عمیق مشکل شلی و افتادگی پوست را بررسی خواهیم کرد و راهکار‌هایی را برای حل این مشکل برای شما بیان خواهیم کرد.

مشکل همیشه پوست‌های آویزان و اضافه نمی‌باشد

اگرچه در موارد قابل توجهی‌ بعد از کاهش وزن پوست اضافه در بدن به وجود میاید اما معمولا چیزی که مردم به آن پوست اضافه و افتاده می‌گویند در واقع همان چربی‌‌های اضافه هستند که به دلیل اینکه نرم و افتاده هستند به راحتی‌ توسط بسیاری از افراد با پوست اشتباه گرفته میشود.یک راه آسان برای این موضوع وجود دارد که شما واقعا بفهمید که دارای پوست اضافه هستید یا فقط بدن شما دارای چربی‌ بیش از حد می‌باشد.
ناحیه ای‌ که در آن احساس خطر می‌کنید را با دست بگیرید و اگر بیش از چند میلیمتر پوست داخل دست شما قرار گرفت آنگاه یعنی‌ شما دارای چربی‌‌های اضافه هستید که باید آب شوند.برای این نوع از تست شما همچنین میتوانید از یک کالیپر استفاده کنید یا میتوانید آزمایش تعیین میزان درصد چربی‌ را انجام دهید.
تا زمانی‌ که شما این چربی‌ اضافه را نسوزانید پوست بدن شما نیز دلیلی‌ ندارد که به حالت اولیه و سفت خود بازگردد.به یاد داشته باشید که پوست یک دیواره بی‌ جان و بی‌ تحرک نمی‌باشد بلکه پوست یک ارگان زنده می‌باشد که نسبت به محیط داخلی‌ و خارجی‌ خود تاثیر می‌پذیرد.تا زمانی‌ که زیر پوست شما چربی‌ قابل توجهی‌ باشد پوست نیز شل و آویزان خواهد بود.
اگر مرد هستید به شما توصیه می‌کنیم که تا قبل از اینکه درصد چربی‌ بدن خود را به ۱۰% نرسانده اید نسبت به انجام عمل جراحی اقدام نکنید.در مورد زنان این رقم ۲۰% می‌باشد.
رسیدن به این میزان درصد چربی‌‌های بدن ذکر شده در بالا باعث خواهد شد که چربی‌ زیر پوستی‌ شما به اندازه‌ای کاهش پیدا کند که شما بتوانید به درستی‌ وضعیت پوست خود را ارزیابی کنید.رسیدن به این درصد چربی‌ در شما ممکن است باعث شود که کلا مشکل آویزان بودن پوست شما حل شود و دیگر مشکلی‌ نداشته باشید.
اما اگر هنگامی که به این درصد چربی‌ رسیدید و دیدید که پوست شما بسیار نازک شده و همانند کاغذ آویزان میشود پس واقعا با مشکل افتادگی پوست و پوست اضافه طرف هستید که باید با آن مقابله کنید.اکنون یک موضوع دیگر که باید بدانید این است که چربی‌‌های یک ناحیه از بدن نسبت به نواحی دیگر دیرتر آب میشوند.
این چربی‌‌های لجوج به مناطقی که در آن حضور دارند بسیار وفادار هستند و این مناطق دقیقا همان مناطقی هستند که اکثر افراد در آن مشکل افتادگی و شلی پوست دارند.این نواحی معمولا شکم، پهلو ها، ران‌ها و باسن می‌باشد.آن چیزی که مردم به عنوان پوست اضافه به آن فکر میکنند در واقع همین چربی‌‌های لجوج هستند.
شما با رژیم‌های ویژه و تاکتیک‌های تمرینی نمیتوانید به طور مستقیم این چربی‌‌های لجوج را از بین ببرید اما از طریق چندین استراتژی دیگر قادر خواهید بود آنها را سریعتر آب کنید.

عضله‌ سازی و کاهش پوست‌های اضافه

بخش بزرگی‌ از افتادگی پوست با عضله‌ سازی برطرف خواهد شد.دلیل آن هم آشکار می‌باشد.دو نوع بافت در زیر پوست وجود دارد یکی‌ بافت چربی‌ و دیگری بافت ماهیچه ای‌.هر دوی این بافت‌ها به پوست از داخل فشار وارد میکنند.هنگامی که شما به مقدار زیادی افزایش وزن پیدا می‌کنید بدن برای اینکه با این شرایط خود را سازگار کند مجبور است که پوست را گسترش دهد و باز تر کند.اما هنگامی که آن چربی‌‌های اضافه را آب می‌کنید مخصوصا اگر این کار را سریع انجام دهید پوست شما همانند سلول‌های چربی‌ و به همان میزان کوچک نخواهند شد.این عدم تعادل باعث به وجود آمدن افتادگی پوست خواهد شد.
به علاوه بسیاری از مردم برای کاهش وزن از انواع رژیم‌های به شدت کم کالری و تمرینات هوازی بسیار زیاد استفاده میکنند که نتیجه آن از دست رفتن مقادیر زیادی از ماهیچه‌ها می‌باشد که نتیجه آن ایجاد افتادگی پوست و شلی آن خواهد بود.نتیجه این چنین کاهش وزن کاهش میزان درصد چربی‌ بدن همراه با یک فیزیک بدنی ضعیف و نحیف همراه با پوست‌های آویزان می‌باشد.
عضله‌ سازی راه حل بسیاری از این مشکلات می‌باشد زیرا عضلات ساخته شده جدید میتوانند جای چربی‌‌های سوزانده شده را بگیرند و دوباره به پوست حالت سفتی بدهند و فیزیک بدنی شما در این حالت بسیار زیبا و سلامت شما نیز حفظ خواهد شد.این توصیه هم برای افرادی که از قبل چربی‌ بسیار زیادی را از دست داده‌اند قابل انجام می‌باشد و هم برای افرادی که تازه قصد شروع کردن دارند.اگر اکنون دچار افتادگی پوست هستید بهتر است که تمرینات با وزنه خود را آغاز کنید.اگر هم می‌خواهید یک برنامه کاهش وزن برای خود طراحی کنید مطمئن شوید که تمرینات با وزنه نیز جزئی از آن باشد.
به یاد داشته باشید که هدف تنها کاهش وزن نمی‌باشد بلکه هدف شما چربی‌ سوزی و حفظ ماهیچه‌ها می‌باشد.

بهبود حالت ارتجاعی پوست

اگر پوست شما خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد (قابلیت گسترش و جمع شدن پوست در مواقع مورد نیاز) دیگر قادر نخواهد بود که به حالت و سایز اولیه خود بازگردد.این موضوع به طور طبیعی با افزایش سن ایجاد خواهد شد اما این حالت جوانان را نیز میتواند تحت تاثیر قرار دهد.اما برای بهبود این حالت چه باید کرد؟

چندین کار را میتوانید انجام دهید.

۱) سیگار نکشید

اگرچه از قبل دلایل زیادی برای عدم سیگار کشیدن بیان شده است اما ما نیز می‌خواهیم یک مورد دیگر را بیان کنیم.سیگار باعث نابودی پوست شما خواهد شد.خلاصه مطلب اگر می‌خواهید پوستی‌ سالم، شاداب و سفت داشته باشید باید از مصرف سیگار دست بکشید.

۲) مصرف پروتئین کافی‌

محققان به رابطه میا‌‌ن مصرف پروتئین و سلامتی‌ و جوانی پوست پی‌ بردند.رژیم‌های غذایی با پروتئین پایین با کاهش سلامت پوست در ارتباط مستقیم است.با کمی‌ تحقیق در مورد میزان پروتئین مورد نیاز خواهید توانست به آن پی‌ ببرید.در این مقاله نمی‌توان در این مورد توضیحات کامل را بیان کرد.رژیم‌های سرشار از پروتئین باعث کاهش ایجاد چین و چروک، خشکی و کاهش تخریب پوست میشوند.

۳) مصرف میوه و سبزیجات به اندازه کافی‌

بدن شما برای انجام میلیون‌ها فرایند بیولوژیکی برای زنده ماندن و حفظ سلامت خود نیازمند گستره وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد و مصرف چندین وعده از میوه‌ها و سبزیجات در روز تنها منبع قابل اعتماد برای تامین این نیاز بدن می‌باشد.در تحقیقات نیز مشخص شده است که میزان دریافت بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات باعث افزایش سلامت پوست و بهبود ظاهر آن خواهد شد.

۴) مصرف مکمل‌ها را مد نظر قرار دهید

هیچ قرص و یا پودر و مکملی نمی‌تواند مشکل افتادگی پوست را به طور سریع و فوری حل کند اما مکمل‌های زیادی هستند که میتوانند شما را کمک کنند.برای شما آنها را در ادامه شرح خواهیم داد.

ژلاتین : در تحقیقی که در دانشگاه استنفورد صورت گرفت مشخص شد که مصرف ۲۵۰ میلی‌گرم از ژلاتین در روز میتواند باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست شود.دریافت ژلاتین از طریق رژیم غذایی کاری سخت می‌باشد مگر اینکه از مواد غذایی غیر رایج نظیر پای مرغ استفاده کنید.راحت‌ترین راه دریافت آن استفاده از مکمل می‌باشد.

روغن ماهی‌ : گرچه روغن ماهی‌ دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد اما یکی‌ از آنها که مد نظر ما می‌باشد بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می‌باشد.طبق تحقیقات در طول ۳ ماه از مصرف این مکمل میتوان شاهد بهبود‌های چشم گیری بود.مصرف یک روغن ماهی‌ با کیفیت میتواند بهترین انتخاب شما برای حفظ سلامتی‌ و حفاظت در برابر بیماری‌ها باشد اما همه مکمل‌های روغن ماهی‌ شبیه هم نیستند.هنگام انتخاب آنها باید دو نکته مهم را به یاد داشته باشید.در بازار کنونی دو نوع روغن ماهی‌ یافت میشود.یکی‌ در فرم تریگلیسیرید و دیگر در فرم اتیل استر.نوع تریگلیسیرید آن در حالت طبیعی روغن ماهی‌ قرار دارد در حالی‌ که نوع اتیل استر آن نوع فرآوری شده فرم تریگلیسیرید می‌باشد که شامل مولکول اتانول می‌باشد.
گرچه تعداد زیادی از تحقیقات ثابت کرده‌اند که مصرف اسید‌های چرب اتیل استر دارای مزایای زیادی می‌باشد اما همچنین مشخص شده است که فرم تریگلیسیرید آن بهتر جذب بدن میشود.یکی‌ از دلایل آن این است که فرم اتیل استر مقاومت بیشتری در مقابل فرایند‌های آنزیمی درون بدن برای شکسته شدن و مورد استفاده قرار گرفتن دارند.
یکی‌ دیگر از نکات منفی‌ مصرف فرم اتیل استر در طول فرایند هضم آن می‌باشد.در این حالت بدن آن را دوباره به حالت فرم تریگلیسیرید برمی‌گرداند که نتیجه آن آزاد سازی مولکول اتانول می‌باشد.
به دلیل اینکه کیفیت‌های مختلفی‌ در بازار موجود می‌باشد بسیار مهم است که شما ببینید چند میلی‌گرم از اسید‌های چرب امگا ۳ در هر وعده از آن محصول وجود دارد.محصولات دارای کیفیت پایین معمولا حدود ۱۵۰-۲۰۰ میلی‌گرم در هر یک گرم از مکمل هستند که مصرف اینگونه مکمل‌ها تقریبا بی‌ ارزش می‌باشد و این میزان از اسید‌های چرب امگا ۳ بسیار کمتر از نیاز روزانه شما می‌باشد (شما در روز حداقل نیاز به دریافت ۲-۳ گرم امگا ۳ دارید).
محصولات دارای کیفیت بالا تر نسبت به محصولات دارای کیفیت پایین دارای قیمت بالاتری هستند اما وقتی‌ به محتویات مکمل نگاهی‌ بیندازیم این اختلاف قیمت بیشتر منطقی‌ به نظر خواهد آمد.

خلاصه مطالب بیان شده در مورد رفع مشکل افتادگی پوست :
در برخی‌ موارد برای از بین بردن پوست‌های اضافه و افتاده راهی‌ جز جراحی نمی‌باشد.اما قبل از اینکه بخواهید این راه را امتحان کنید به توصیه‌های ما عمل کنید :

مردان درصد چربی‌ بدن خود را به ۱۰% و زنان به ۲۰% کاهش دهند.
یک عضله‌ سازی بسیار مناسب انجام دهید تا جای خالی‌ چربی‌‌های از دست رفته پر شود.
سیگار نکشید.
از یک رژیم با پروتئین بالا پیروی کنید.
روزانه از چندین وعده از میوه‌ها و سبزیجات مصرف کنید.
اگر بودجه کافی‌ دارید از مکمل‌های کمک کننده در رفع این مشکل استفاده کنید.

منبع: ادکوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *