افزایش قدتغذیه و تناسب اندام

10 تمرین ورزشی برای افزایش قد

تمرین هایی برای افزایش قد

خیلی از افراد هستند که از اندازه ی قد خود ماراضی اند و دوست دارند تا قدی بلندتر از آنچه که دارند داشته باشند .

برای افزایش قد راه های مصنوعی زیادی وجود دارد که برای افرادی که سن رشدشون پایان یافته کاربرد دارد . در این

مقاله تمرین ها  و راه هایی برای افرادی که در سن رشد هستند و می خواهند بلند قد تر بشوند قرار داده ایم . اگر

میخواهید قدی بلند تر از آنچه دارید داشته باشید این مقاله می تواند شما را در این امر راهنمایی کند .

۱. آویزان شدن عمودی

این یکی از مفیدترین و همچنین ساده ترین تمرینات افزایش قد است. این تمرین، باعث کشش ستون فقرات می‌شود، زیرا غضروف‌های موجود در ستون مهره را می‌کشد.

۲. بسکتبال / طناب زدن

هر دوی این فعالیت‌ها، شامل پریدن هستند که جریان خون به استخوان‌های بلند موجود در بدن را افزایش می‌دهد. همچنین یک فشار اضافی بر آنها وارد می‌کند. در نتیجه، طولشان بیشتر رشد می‌کند و حجم بیشتری پیدا می‌کنند.

۳. کشش کبرا

روی سینه‌تان، بر روی زمین دراز بکشید. قسمت پایین بدنتان را بی حرکت نگه دارید و با استفاده از بازوهایتان، قسمت بالای بدنتان را بلند کنید. تا جایی که می‌توانید خودتان را بکشید. این وضعیت را ۱۵ تا ۲۰ ثانیه حفظ کنید. این، یک تمرین عالی برای افزایش قد است و انجام آن هم بسیار آسان.

مطلب مرتبط:  آیا سبزیجات به رشد قد کمک می‌کند؟

۴. خم عمودی

در حالیکه پاهایتان کمی از هم فاصله دارند بایستید. حالا به سمت پایین خم شوید و سعی کنید سطح زمین را لمس کنید. اما در طول خم شدن، مطمئن شوید که زانوهایتان را تا نمی‌کنید یا نمی‌چرخانید.

در ابتدا ممکن است این حرکت را بخوبی انجام ندهید، اما با گذشت زمان قادر خواهید بود که تمام کف دستتان را حتی بدون خم کردن زانوهایتان، روی زمین قرار دهید. این تمرین، ستون فقرات را صاف و کشیده می‌کند و باعث رشد بیشتر آن می‌شود.

۵. کشش دو طرفه‌ی درازکش

به پشت روی زمین دراز بکشید. دست‌هایتان را بالای سر قرار دهید، بطوریکه روی زمین قرار بگیرند. حالا دست‌ها و پاهایتان را بطور همزمان بکشید، بطوریکه بسمت بیرون بدنتان کشیده شوند. این وضعیت را بمدت ۲۰ ثانیه حفظ کنید. در هر بار، ۲ تا ۳ ست از این تمرین را انجام دهید.

۶. کشش عمودی ایستاده

به شکل عمودی روی پنجه‌ی پاهایتان بایستید. دست‌ها باید به سمت بالا باشند. حالا سعی کنید که بدنتان را روی انگشتان پایتان بالا ببرید و هر چقدر که می‌توانید بکشید. این تمرین، ستون فقرات را می‌کشد و جریان خون به بخش پایین‌تر بدن را افزایش می‌دهد. می‌توانید این کشش را در یک تکرار، بمدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

مطلب مرتبط:  مزایای پیلاتس برای مردان چیست؟

۷. لگد زدن با پا

این تمرین، طول قسمت پایین بدن را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید این حرکت را با ایستادن روی زمین و لگد زدن با قسمت پایین پاها (بطور محکم) انجام دهید. این تمرین روی غضروف شما کار خواهد کرد.

۸. خم شدن یکطرفه در حالت ایستاده

روی پاهایتان بایستید. بدنتان را به یک سمت خم کنید (چپ یا راست). تا حداکثر اندازه‌ی ممکن، خودتان را بکشید. بمدت ۲۰ ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس تمرین را با خم شدن به سمت دیگر تکرار کنید.

۹. میز کشش وارونه

این تمرین بطور شگفت انگیزی باعث افزایش قد می‌شود. برای انجام آن، شما به یک میز کشش وارونه نیاز دارید. خودتان را بصورت وارونه از یک میز کشش وارونه آویزان کنید. به این ترتیب، قادر خواهید بود که قدتان را افزایش دهید، زیرا قسمت بالا و پایین بدنتان، کشیده خواهند شد.

۱۰. وزنه‌های مچ پا

وزنه‌هایی را به مچ پاهایتان وصل کنید و بگذارید که به سمت پایین آویزان باشند. غضروف‌های زانوی شما کشیده خواهند شد و طول قسمت پایین بدنتان افزایش می‌یابد.

دوستان عزیز، شما می‌توانید سایز قالب بدنتان را با انجام این تمرینات افزایش دهید. همچنین می‌توانید برای دستیابی به نتایج بهتر، مکمل‌های پروتئینی مصرف کنید یا مواد غذایی سرشار از پروتئین بخورید. مکمل‌های هورمون رشد انسانی (HGH) نیز وجود دارند. صد البته بهتر است قبل از شروع استفاده از هر مکملی یا هر برنامه‌ی غذایی و تمرینی، با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

منبع: مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *