تغذیه و تناسب اندامنکات سلامتیورزش

ورزش مانعی برای ابتلا به سرطان های خطرناک

با کمک ورزش قادر خواهید بود انواع سرطان های خطرناک را برطرف کنید همچنین عدم استعمال دخانیات نیز به شما در این زمینه کمک خواهد کرد آفتاب،سیگار،چاقی و تغذیه ناصحیح مهمترین عوامل ابتلا به سرطان های خطرناک محسوب می شوند

فوق تخصص خون و سرطان عوامل خطر ابتلا به سرطان‌ها را نام برد و رژیم غذایی نامناسب را عاملی برای ابتلا به سرطان‌ بویژه سرطان‌های روده بزرگ و پستان عنوان کرد.

دکتر مریم برخوردار اظهار کرد: سیگار، تنباکو، چاقی، بی‌تحرکی و رژیم غذایی نامناسب از عوامل خطرزا در بروز 70 درصد سرطان‌های ریه، روده، پروستات و سینه هستند.

وی افزود: سیگار قوی‌ترین عامل خطر در ایجاد سرطان ریه است که خطر سرطان‌های دهان، حلق، مری، پانکراس و کبد را افزایش می‌دهد.

برخوردار با اشاره به شیوع سرطان‌های پوستی در استان چهارمحال و بختیاری نسبت به دیگر استان‌ها، تصریح کرد: اشعه آفتاب احتمال خطر سرطان پوست را افزایش می‌دهد.

این فوق تخصص خون و سرطان، رژیم غذایی نامناسب را عاملی برای ایجاد سرطان دانست و گفت: گوشت قرمز و چربی‌های حیوانی به ترتیب باعث افزایش خطر سرطان روده بزرگ و سرطان سینه می‌شوند.

وی با اشاره به مواد نانوساختار جهت تشخیص و درمان سرطان، تصریح کرد: استفاده از نتایج این طرح، به درمان هدفمند سرطان با کمترین عوارض جانبی و کارایی بالا کمک خواهد کرد.

برخوردار در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت فیزیکی و ورزش با بهبود عملکرد هورمون‌های بدن و تقویت سیستم ایمنی، خطر سرطان‌های روده بزرگ، پستان و پروستات را کاهش ‌می‌دهد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *