سلامتینکات سلامتی

کودکان+ورزش+سلامتی

ورزش منظم یکی از مهم ترین راهکارهای کسب سلامتی برای بچه ها و بزرگسالان است. فعالیت بدنی، وزن مطلوب را حفظ می کند، طول استخوان ها را افزایش می دهد و در نهایت از خطر ابتلا به بیماری های قلبی، عروقی می کاهد. پزشکان باید موقعیت وزنی کودکان و نیز میزان فعالیت بدنی آن ها را طی یک دوره پزشکی مداوم ارزیابی کنند.
متخصصان موظفند با توصیه های ساده به بچه ها و خانواده ها زمینه را طوری فراهم کنند تا با حداقل صدمه، حداکثر نشاط و لذت حاصل شود. همه افراد به ورزش نیازمندند. معمولا پزشکان با توجه به سن، موقعیت فیزیکی، مراحل پیشرفت و میزان علاقه مراجعه کنندگان جوان و نوجوان مناسب ترین فعالیت بدنی را به آن ها توصیه می کنند. نادیده گرفتن ارتقای سلامتی بین افراد جوان و خردسال به ۲ دلیل است:
۱) تنبلی و سستی بین بزرگسالان بیش از کودکان است چون بچه ها به طور طبیعی و ناخود آگاه فعال هستند.
۲) خطر ابتلا به بیماری هایی مثل دیابت و بیماری های قلبی بین افراد بالغ بیشتر است. به هرحال، با توجه به بررسی های انجام شده، کودکان و نوجوانان به طور کامل فعال و با تحرک نیستند. شایان ذکر است که باید بچه ها به ورزش هایی بپردازند که برای بهبود بیماری های قلبی و نیز ارتقای سلامتی طولانی مدت مفید است. متاسفانه بیش از نیمی از آن ها فعال نیستند. ضمن این که، دخترها در خلال سن بلوغ و پس از آن کمتر از پسرها به ورزش می پردازند. این روند حتی با آموزش های پزشکی و ورزشی هم قابل درمان نیست. تنها کمی بیش از یک دوم دانش آموزان دبستان و راهنمایی در کلاس های ورزشی روزانه شرکت می کنند. میزان اهمیت به ورزش بین دانش آموزان دبیرستانی نه تنها نباید کاهش یابد بلکه باید افزوده شود.
● چگونه ورزش، سلامتی کودکان را تامین می کند:

▪ کنترل وزن

▪ رشد و نمو استخوان

▪ مراقبت از قلب و رگ های خونی

▪ سلامت فکری و ذهنی

منبع:ویستا / روزنامه خراسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *