تغذیه و تناسب اندامغذا و سالادهانکته های تغذیه ای

خوردن شام دیروقت و عوارض ناشی ازآن

یکی از مهمترین علتهای چاقی خوردن شام دیرهنگام است. خواب ناآرام یکی از عوارض غذاخوردن دیروقت است بهتر است به موقع و سبک شام خود را میل کنید.
ضیاءالدین مظهری، نایب رییس انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران با اشاره به مضرات خوردن شام دیر هنگام گفت: به هم‌ریختگی خواب شبانه و عدم ترمیم و سم‌زدایی، جایگزینی سلول‌ها و بافت‌های آسیب دیده از جمله عوارضی است که افراد با خوردن شام دیر هنگام دچار آن می‌شوند.
وی ادامه داد: و از این جهت به افراد توصیه می‌شود، حدوداً ۳ ساعت قبل از خواب شام میل کنند دکتر مظهری در بیان خوردن شام زودهنگام گفت: خوردن به موقع شام علاوه بر اینکه باعث می‌شود ترمیم و سم‌زدایی سلول‌ها و بافت‌های بدن به خوبی انجام شود باعث رشد بهتر در کودکان نیز می‌شود.
نایب رییس انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران به افرادی که دچار خواب ناآرام هستند، توصیه کرد: خوردن نصف لیوان شیر به همراه یک سیب قبل از خواب علاوه بر اثر تصفیه‌ای خون باعث داشتن خوابی آرام در این افراد می‌شود.
مطهری در ادامه افزود: چنانچه نسبت به خوردن شیر دچار حساسیت هستند می‌توانند خوردن ترکیب کاهوی خرد شده به همراه سیب رنده شده و یا آب کاهو و آب سیب را جایگزین کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *