تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزن

از بین بردن چربی بدن آهسته و پیوسته

همه ما داستان معروف لاک پشت و خرگوش را شنیده ایم این طور نیست ؟!
داستان همان مسابقه ای که بین خرگوش تیز پا و لاک پشت کند برگزار می شود اگر یادتان باشد نتیجه اخلاقی داستان این بود که کسانی که کارهایشان را آهسته و پیوسته انجام می دهند موفقیت بیشتری نسبت به افراد عجول و بی دقت کسب می کنند .

در حالی که این داستان مورد خیلی ما صدق می کند اما یکی از مهم ترین مصداق های آن همین بحث رژیم غذایی و کاهش وزن است .
البته زمانی که صحبت از کاهش وزن به میان می آید اکثر افراد دوست دارند تا خرگوش این مسابقه باشند هر چه زودتر از شر چربی های زائد خلاص شوند بهتر است ! با این حال روش لاکپشت همیشه بهتر جواب می دهد می پرسید چرا ؟ باز هم به یک ضرب المثل قدیمی مراجعه کنید : رهرو آن است که آهسته و پیوسته روز!

بسیاری از روشهای چربی سوزی مدرن بر اساس ادعای کاهش وزن زیاد در زمان کم معروف شده اند : فلان نوشیندی را بنوشید و ۵ کیلو در دو هفته کم کنید یا فلان ماده را بخورید و در یک هفته یک سایز لاغر شوید ! بله ادعاهای جالب و شیرینی هستند اما واقعیت این است :
اگر می خواهید وزن کم کنید و این وزن کم شده واقعا از بافت چربی باشد باید از یک برنامه غذایی پالایش شده استفاده کرده و به طور مرتب ورزش کنید هیچ روش جادویی ای در این باره وجود ندارد و هر برنامه ای که خلاف آن را ادعا می کند یک دروغ محض است واقعیت این است که این رژیم های جادویی اصلا کاری برای شما نمی کنند بالا و پایین شدن عدد روی ترازو صرفا به خاطر از دست دادن چند کیلو از آب بدن اتفاق می افتد نه کاهش چربی و اگر دوست دارید که نتایج تان ماندگار باشند برنامه مورد استفاده شما باید بر مبنای کاهش واقعی بافت چربی طراحی شده باشد.
انگیزه سالم بودن و روی فرم ماندن چیزی است که باید همیشه آن را تا حد ممکن در خودتان زنده نگه دارید و نه فقط یک هوس زودگذر برای ایامی که می خواهید برای ایامی که می خواهید برای یک مهمانی سایز کم کنید!
اگر یک مهمانی یا مراسم خاص تنها منبع انگیزه شما باشد آن وقت چربی هایتان مطمئنا مدتی پس از حضور در آن مهمانی دوباره بر خواهند گشت
رژیم جادویی شما فقط تا حد خاصی جواب خواهد داد و در نهایت به بن بست می رسید در واقع فقط می توانید تا حد خاصی از آب بدن تان کم کنید و زمانی که این کاهش آب به بن بست برسد شما هم مایوس شده و کل رژیم را بی خیال می شوید احتمال دیگر هم این است که به طور مداوم مثل یویو بالا و پایین بروید و در تله کاهش و افزایش آب بدن گرفتار شوید به علاوه اغلب وقتی ازرژیم های بسیار شدید استفاده می کنید و گرسنگی می کشید
اشتها و تمایل شما به سمت غذاهای غیر رژیمی به شدت افزایش می یابد فکر می کنم صحبت در مورد رژیم های شدید تا همین جا کافی باشد!
مسلم است که وقتی برای کم کردن وزن تان فقط تا یک تاریخ مشخص مهلت دارید استفاده آسان تر خواهد بود مشکل اینجا است که حفظ این روند نه ممکن است و نه سالم !

برای این که کاهش وزن شما از چربی و نه از آب یا بافت عضلانی باشد باید روند آهسته و پیوسته ای برای کاهش وزن داشته باشید اگر کاهش وزن آسان بود الان همه افراد دور و بر ما از وزن ایده آل برخوردار بودند !

رمز پیروزی این است که در بلند مدت به برنامه کاهش وزن پایبند باشید تضمین می کنم که موفقیت شما در این صورت قطعی خواهد بود مهم تر از آن نتایجی که در این حالت به دست می آورید برایتان ماندگار خواهند بود صبر تلاش و پشتکار شما را به پیروزی می رساند !
خب حالا چطور باید به برنامه پایبند بمانید و انگیزه تان را حفظ کنید ؟

برای شروع هر روز خودتان را در وزن ایده آل تصور کنید این وزن ایده آل دقیقا چه شکلی خواهد بود ؟ مهم تر از آن این وزن به شما چه احساسی می دهد ؟ اجازه بدهید تا این احساس در شما شعله ور شود و انگیزه بخش تان باشد این احساس را در تمام طول روز با خودتان داشته باشید … و برای اخذ تصمیمات رژیمی سالم در هر وعده از آن استفاده کنید
به خاطر داشته باشید که برنامه ریزی مناسب برای کاهش وزن هرگز یک ابراز یا روش موقت نیست تغذیه سالم در واقع یک سبک زندگی است و به معنی خوردن وعده های به اندازه متعادل و مغذی در تمام روزها می باشد
همیشه یادتان باشد که برنامه کاهش وزن مسابقه نیست این زندگی شما است خانم ها !
حفظ سلامتی مهم ترین کاری است که می توانید برای خودتان و عزیزانتان انجام دهید
این سفر به اندازه تمام عمر طول می کشد هر بار یک وعده ! ایمان داشته باشید که می توانید به هدف تان برسید.

منبع: ادکوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *