تغذیه و تناسب اندامخواص میوه هالاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

برای کاهش وزن میوه و سبزیجات تازه میل کنید

همه‌ی ما می‌دانیم که میوه‌های تازه از سلامت بیشتری نسبت به میوه‌های فرآوری شده برخوردار هستند. اما اهمیت این موضوع در زمان کم کردن وزن دو‌چندان می‌شود.
نتیجه تحقیقات جدید که وزن، و عادت غذا خوردن بیش از ۱۳۳۰۰۰ نفر را به مدت ۴ سال مورد بررسی قرار داده حاکی از آن است که افزایش مصرف میوه و سبزیجات تازه می‌تواند به شما کمک کند تا افزایش وزن‌تان در طول زمان، به صورت میانگین نیم کیلوگرم کمتر از دیگر افراد باشد. برای مثال، اگر یک فرد به صورت میانگین در یک هفته یک کیلوگرم وزن اضافه می‌کند، شما با افزایش مصرف میوه و سبزیجات می‌توانید این مقدار را به نیم کیلو‌گرم کاهش دهید.
این تحقیقات که در مجله PLOS منتشر شد، همچنین حاکی از آن است که میوه و سبزیجات متفاوت، تاثیر متفاوتی در وزن شما خواهند داشت. این نکته باید قابل توجه کسانی قرار گیرد که خاصیت تمام مواد تشکیل دهنده یک سالاد را یکسان می‌پندارند.

البته، افزایش مصرف میوه و سبزیجات به تنهایی نمی‌تواند جزییات اصلی یک رژیم غذایی را تشکیل دهد اما شرطی لازم برای یک رژیم غذایی مناسب به حساب می آید و به همین دلیل است که در اکثر دستور‌العمل های جدید رژیم‌های غذایی کنونی مصرف انواع میوه و سبزی تازه توصیه می‌شود .
افرادی که در طول زمان افزایش وزن بسیار کمی دارند بیشتر از مواد غذایی زیر استفاده می‌کنند:
۱) انواع توت‌ها
۲) سیب و گلابی
۳) سویا
۴) گل کلم
۵) آوکادو
۶) پرتقال
۷) کلم بروکلی
۸) کلم بروکسل ( کلم فندقی)
۹) لوبیا سبز
۱۰) هویج
۱۱) فلفل
۱۲) کرفس
این مواد از فیبر بسیار بالا و کربوهیدرات کم برخوردارند، بنابراین از این ویژگی برخوردارند که که باعث می‌شوند کمتر گرسنه شوید و در نتیجه کالری کمتری مصرف کنید.
درعین حال، افرادی که قصد افزایش وزن خود را دارند نیز می‌توانند از موادی نظیر ذرت، نخود‌فرنگی و سیب‌زمینی به صورت بیشتری در وعده‌های غذایی خود استفاده کنند.
این مواد سبزیجات نشاسته‌داری هستند که حاوی فیبر کمتر و کربوهیدرات بیشتری از موارد ذکر شده در بالا هستند و به صورت موقت باعث افزایش قند خون شما و بیشتر شدن اشتهای‌تان می‌شوند.
هرچند که سیب زمینی سرخ شده یا سالاد ذرت نمی‌توانند غذاهای مناسبی برای کسانی باشد که قصد کم کردن وزن خود را دارند، اما به یاد داشته باشید که استفاده ازاین نوع سبزیجات نباید به طور کلی از لیست غذایی شما حذف شود.

منبع: ادکوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *