سلامتیگوش و بینی

با آلرژی بینی خود را بزرگ کنید!!!

:.:.:عوارض باورنكردنی آلرژی بينی:.:.:

آلرژی بینی همچنین با مشکلات یادگیری در کودکان مدرسهای از طریق تداخل مستقیم یا به صورت غیرمستقیم به دنبال تأثیرگذاری بر خواب کودک، مرتبط است.

درمان با آنتیهیستامینهای خوابآور باعث تشدید این مشکل میشود و آنتیهیستامینهای غیرخوابآور نیز تنها تا حدودی در برطرف کردن این مشکل تأثیرگذارند. در بزرگسالان نيز عوارض نامطلوب مشابهی بر توانایی کارکرد مناسب ایجاد میشود که باعث اختلال در توانایی کارکردن و غیبت از کار و کاهش بهرهوری و قابلیتهای کاری میشود.بر اساس مطالعه ای در آمریکا، راندمان کاری کارمندان مبتلا به آلرژی بینی افت بیشتری نسبت به کارمندان مبتلا به میگرن، افسردگی، عفونتهای تنفسی، دیابت، آسم و بیماری عروق کرونر داشته است.

 رینیت آلرژیک یک بیماری پرهزینه به شمار میرود؛ براساس برآوردهای صورت گرفته در ایالات متحده، هزینههای سالانه مراقبت سلامت برای این بیماری تا پنج میلیارد دلار تخمین زده شده است.

علائم بیماری و مشکلات بیماران آلرژی بینی

خارش ،علامتی است که بیش از همه مطرحکننده وجود یک علت آلرژیک بوده ؛ البته نه تنها در بینی بلکه در کام، حلق، چشم و گوشها نیز وجود دارد.

آبریزش بینی؛ علایم چشمی شامل خارش، اشکریزش و قرمزی چشم به طور شایع روی میدهند. اختلال کارکرد شیپور استاش که به صورت صدا دادن و تق تق کردن در گوش تظاهر میکند گاهی اوقات وجود دارد. علایم عمومی همراه با آلرژی بینی شامل احساس کسالت عمومی، احساس خستگی، تحریکپذیری، خرناس و مشکلات خواب هستند.

رینیت آلرژیک فصلی به صورت علایمی که به دنبال مواجهه با آلرژنهای فصلی مانند علف، کپکها و گردههای درختان ایجاد میشوند و رینیت آلرژیک دایمی به صورت علایم بینی که بیشتر از 2 ساعت در روز برای مدت بیش از 9 ماه در سال و به دنبال بروز آلرژی نسبت به موجودات ذره بینی بنام “مایت” که در گرد و غبار خانگی، کپکهای خانگی، شوره حیوانات و سوسک حمام ایجاد می شود.

درمان با آنتیهیستامینها

فلوشیپ راینولوژی اظهار داشت: آنتیهیستامینها گیرنده های هیستامین را بلوک میکنند و شایع ترین داروهای مورد استفاده در درمان رینیت آلرژیک هستند. آنتیهیستامینهای خوراکی در کنترل علایم با واسطه هیستامین مانند عطسه، خارش، آبریزش بینی و علایم چشمی مثل خارش و اشکریزش چشمها مؤثرند اما در کاهش گرفتگی و احتقان بینی تأثیری بسیار کمی دارند.

استروییدهای داخل بینی

فلوی رسمی جراحان بینی امریکا تأکید کرد: اسپری های استروییدی داخل بینی قویترین داروهای موجود برای آلرژی بینی هستند.در صورتی که پاسخ درمانی مطلوب باشد، میتوان تعداد دفعات استفاده از اسپری های استروییدی داخلبینی را با درنظر داشتن بار ماده آلرژی زا در محیط و با هدف رسیدن به کمترین مقداری که بهبود علامتی را سبب شود، کاهش داد.

منبع:shafaonline.ir شفا آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *