میزان مصرف روزانه لبنیات برای گروه های سنی مختلف

میزان مصرف روزانه لبنیات برای گروه های سنی مختلف

ویتامین‌A: باعث رشد استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود و به بینائی چشم‌ها (به‌خصوص در شب‌ها و حفظ سلامت پوست كمك می‌كند)

كودكان 2-8 ساله                  هر روز دو وعده

نوجوانان 9-18 ساله                3-4 وعده

بزرگسالان 19-50 ساله            روزانه 2 وعده

و افراد میانسال و پیر 51 سال به بالا روزی 3 وعده محصولات شیری حاوی 16 نوع ماده مغذی هستند؛ به همین دلیل مصرف آنها نقش اساسی در رشد و حفظ سلامتی دارد و هر روز باید به اندازه كافی از این محصولات استفاده شود. مواد مغذی موجود دارد شیر و تأثیر آنها در سلامت افراد در ذیل آورده شده است:

پروتئین: بافت‌های بدن ترمیم و از نو ساخته شوند (مثل ماهیچه‌ها و استخوان‌ها) همچنین نقش مهمی در محافظت از بدن در برابر عفونت‌ها دارد.

ویتامین‌A: باعث رشد استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود و به بینائی چشم‌ها (به‌خصوص در شب‌ها و حفظ سلامت پوست كمك می‌كند).

ویتامین B12: موجب تشكیل‌ گلبول‌های قرمز خون می‌شود.

ویتامین B6: عامل مهمی در تبدیل غذا به انرژی و شكل‌گیری بافت‌هاست.

نیاسین: نقش مهمی در رشد و تبدیل غذا به انرژی و شكل‌گیری بافت‌ها دارد.

تیامین: از كربوهیدرات‌ها انرژی تولید كرده و به رشد طبیعی بدن كمك می‌كند.

ویتامین D: باعث افزایش جذب كلسیم و همچنین فسفر می‌شود و كمك می‌كند استخوان‌ها و دندان‌های سالم‌تری داشته باشیم.

كلسیم: به حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها كمك می‌كند.

منیزیم: در رشد استخوان‌ها مؤثر است، غذاها را به انرژی تبدیل می‌كند و موجب بازسازی بافت‌ها می‌شود.

فسفر: عامل مهمی در شكل‌گیری و حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌هاست.

پتاسیم: باعث تصحیح عملكرد اعصاب و عضلات می‌شود.

روی: نقش مهمی در شكل‌گیری بافت‌ها، استخوان‌ها و تبدیل غذا به انرژی دارد.

سلینوم: به دلیل خاصیت و تأثیرات آنتی‌اكسیدانی، موجب تقویت عملكرد سیستم دفاعی می‌شود.

منبع: زندگی آنلاین


نویسنده مطلب:




پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.