تغذیه و تناسب اندامورزش

چند روز در هفته ورزش کنیم تا واقعا نتیجه بگیریم؟

چند روز در هفته ورزش کنیم تا واقعا نتیجه بگیریم

چقدر باید ورزش کنیم ؟ بسیاری از ما باورهای خاصی در مورد این‌که چه چیزی برای متناسب ماندن ما بهترین است، داریم. ۵ روز در هفته یا ۴ روز در هفته ؟ دو روز کافیست ؟ خوشبختانه علم با یک نتیجه گیری شگفت انگیز به کمک ما آمده است، نتیجه‌ای که اگر برای انگیزه داشتن مشکل دارید تا حدودی پذیرفتن آن سخت است.

شان آرنت، دانشمند علوم ورزشی در دانشگاه راتگرز می‌گوید تفاوت بزرگی میان دو روز و سه روز ورزش در هفته وجود دارد. با اینکه هر اندازه از ورزش بهتر از اصلا” ورزش نکردن است، اما اگر در حال حاضر اندام مناسبی دارید، تنها دو روز ورزش در هفته، فواید افزوده چندانی برای‌تان نخواهد داشت.

اما چقدر باید ورزش کنیم؟

حداقل سه روز در هفته برای یک برنامه ورزشی ساختاری لازم است. از نظر تکنیکی شما باید هر روز حرکتی انجام دهید یعنی نباید بدون فعالیت باشید، هر حرکت بدنی که باشد، باید انجام دهید. چون بررسی‌ها و یافته‌ها نشان می‌دهد، یک‌جا نشستن تمام تحرک و تمرین‌هایی را که انجام داده اید خنثی می‌کند. بنابراین بگذارید این‌طور بگویم که شما یک ساعت در روز ورزش می‌کنید و سپس بقیه روز را می‌نشینید، عواقب یک‌جا نشستن برای سلامت، بسیار وحشتناک است. مطالعه‌ای جدید انجام شده که این مسأله را تأیید می‌کند. بنابراین لازم است همراه با تمرینات ورزشی هر روز به طریقی تحرک هم داشته باشید.
نتیجه: حداقل سه روز در هفته برای یک برنامه ورزشی ساختاری لازم است.

منبع: فیتنس لایف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *