نرمش های صبحگاهی مناسب برای پس از بیدار شدن

نرمش های صبحگاهی مناسب برای پس از بیدار شدن

برخی ورزش های روزانه باید در ساعات اولیه صبح انجام شوند پس از بیدارشدن باید این حرکات را انجام دهید تا باعث افزایش انرژی و  سرزندگی و نشاط خود شوید می خواهیم شما را دعوت به انجام مفیدترین حرکات نرمشی و کششی صبحگاهی کنیم این فعالیت ها زمان بسیار کمی نیاز دارند و تاثیرات مفیدی برای بدنمان در بر دارند.

برای اینکه زودتر بتوانید در این روزهای سرد زمستانی از تخت خواب گرم و نرم خود خارج شوید و آماده برای شروع کار روزانه شوید این ورزش ها را قبل از بلند شدن از تخت خواب انجام دهید.

 زندگی فشرده امروز و ساعت های کاری طولانی شاید به بسیاری از افراد اجازه ندهد به کلاس های ورزش بروند و زمانی را در آنجا سپری کنند.

اما می توان با استفاده از نرمش هایی کوتاه اما بسیار مفید برای بدن وضعیت سلامتی را در حالت مطلوب و ایده آل نگه داشت و روز را با انرژی و انگیزه بالا آغاز کرد.

تخت خواب و تشک به دلیل نرمی می تواند یک فضای مطلوب برای انجام حرکات کششی باشد، انجام نرمش روزانه بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب می تواند از بروز خشکی و دردمفاصل در افراد جلوگیری کند و خواب آلودگی را در آنها سریعتر برطرف کند.

از جمله مفیدترین حرکات نرمشی نشستن بر روی تخت و باز کردن پاها به میزان دو برابر عرض شانه  است، آنگاه با هر یک از دست ها انگشت پای مخالف را گرفته و فشار دهید، این حرکات را ۱۰ بار و هر بار برای ۳۰ ثانیه تکرار کنید.

حرکت دیگر نشستن بر روی تخت خواب و کشش دست ها به اطراف شانه و بالای سر و فشار دادن دست ها به مانع صوری است که می توانید این حرکت را ۱۰ بار و هر بار ۳۰ ثانیه انجام دهید.

برترین حرکت نشستن روی تخت خواب و دراز کردن پاها به طور مستقیم و آنگاه به کمک دستها بلند کردن بالا تنه و باسن از روی تخت است به طوری که زانو ها خم نشود ، این حرکت را نیز  ۱۰ بار و هر بار ۳۰ ثانیه انجام دهید.

با انجام منظم این تمرین ها هر روز به زودی شاهد احساس شادی، انرژی بالا، نرمی عضلات و حتی بهبود تناسب اندام می شوید.

منبع: دکتر سلام


نویسنده مطلب:




پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.