آشپزیپیش غذا و دسرساندویج و پیتزا

طرز تهیه آسان و سریع سیب زمینی با پنیر

بعضی غذاها همیشگی هستن چون هم درست کردنشون خیلی راحته و هم خیلی خوشمزه هستن. مثل این دستور سیب زمینی با پنیر که شباهت زیادی به سیب زمینی تنوری داره. هر دوی این غذاها خیلی خوشمزه هستن و داخل سسی که با آرد و کره درست شده پخته میشن. بیایید با هم این غذای عالی رو درست کنیم.

مواد لازم:

۴ عدد سیب زمینی بزرگ

۱ عدد پیاز شیرین بزرگ

۲ فنجان شیر

۲ فنجان پنیر چدار رنده شده

۳ قاشق غذاخوری آرد

۳ قاشق غذاخوری کره

۱ قاشق چای خوری نمک

½ قاشق غذاخوری فلفل سیاه

۳ عدد پیاز سبز

طرز تهیه

 

فر را روی ۴۰۰ درجه گرم کنید.

در ابتدا اگر دوست داشتید سیب زمینی ها را پوست بگیرید. سپس آن ها را حلقه حلقه کنید. در کنار آن ها پیاز را هم حلقه حلقه کنید. دقت کنید حلقه ها تا جای ممکن نازک باشد.

دستور تهیه سیب زمینی با پنیر

داخل ظرف را چرب کنید. سپس یک لایه سیب زمینی کف ظرف بچینید. روی سیب زمینی ها یک لایه پیاز بچینید. همینطور سیب زمینی ها و پیازها را بچینید تا ظرف پر شود.

دستور تهیه سیب زمینی با پنیر

دستور تهیه سیب زمینی با پنیر

یک عدد قابلمه یا تاوه روی گاز با حرارت پایین قرار دهید و کره و آرد را داخل آن بریزید. آرد و کره را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه هم بزنید تا خامی آرد گرفته شود.

دستور تهیه سیب زمینی با پنیر

شیر را به آرد و کره اضافه کنید و هم بزنید. غلظت آن زمانی مناسب است که یک لایه روی قاشق را بپوشاند. سپس نمک و فلفل را به آن اضافه کنید.

نصف فنجان از پنیر را نگهداشته و بقیه را به سس اضافه کنید.

دستور تهیه سیب زمینی با پنیر

وقتی پنیر کاملا ذوب شد سس را روی لایه های سیب زمینی و پیاز که داخل ظرف چیده اید بریزید. سس باید روی تمام سیب زمینی ها را بپوشاند. دوباره روی لایه سس باقیمانده پنیر را بریزید.

دستور تهیه سیب زمینی با پنیر

روی ظرف را با فویل بپوشانید و به مدت یک و نیم ساعت داخل فر قرار دهید تا سیب زمینی ها کاملا نرم شود. دوباره فویل را برداشته و به مدت ۱۵ دقیقه دیگر داخل فر قرار دهید. در آخر روی آن را با پیاز سبز تازه تزئین کنید.

منبع: بدونیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *