تغذیه و تناسب اندامچاقی و افزایش وزننکته های تغذیه ای

۳ ماده غذایی برای ترمیم سریع عضله

۳ ماده غذایی برای ترمیم سریع عضله

بلاخره دلیلی وجود دارد که بعد از تمرینات کششی یک یا دو روز درد دارید. ورزش های سنگین باعث اسیب فیزیکی بافت ها می شوند و بدن شما به زمان زیادی برای بهبودی نیاز دارد. آسودگی بعد از ورزش یه این معنی نیست که روی تخت دراز بکشید و یک کاسه بستنی بخورید. این سه مکمل غذایی مفید برای عضله را به رژیم غذایی تان اضافه کنید تا سریع تر به ورزش برگردید.

با ویتامین ث کلاژن بسازید

صبح ها با یک لیوان اب پرتقال کارتان را شروع کنید. ویتامین ث یرای ساخت کلاژن در بدن ضروری است. کلاژن پروتئینی است که به ترمیم سلول های پوستی، بافت های اسیب دیده، تاندون ها، رباط ها و رگ های خونی کمک می کند. برای اینکه عضلات به خوبی ترمیم شوند توصیه می شود روزانه ۶۰ میلی گرم ویتامین ث مصرف کنید.
خوشبختانه ویتامین ث در اشپزخانه تان کم نیست با نصف فنجان کلم بروکلی، یک فنجان طالبی یا یک پرتقال متوسط نیاز روزانه تان به ویتامین ث تامین می شود.

با ویتامین E گردش خون را تسریع کنید.

ویتامین Eاز بدن در مقابل انزیم کراتین فسفوکیناز حمایت می کند این انزیم پروتئینی است که زمانی که ورزش های سنگین انجام میدهید در خون ترشح می شود. زمانی که بدن اسیب می بیند سطح این انزیم افزایش می یابد. ویتامین Eگردش خون را افزایش می دهد و با این کار به بدن کمک می کند تا سریع تر از کراتین فسفو کیناز پاک شود.
۱۵ میلی گرم (معادل ۳۰ واحد) ویتامین E بعد از ورزشی که منجر به عرق کردن می شود، مصرف کنید تا عضلاتتان سریع تر بازیابی شود . یک فنجان اسفناج یک پنجم مقدار توصیه شده (۱۵ میلی گرم) ویتامین E است. ویتامین E در ذرت، اجیل، غلات و سبزیجاتی که برگ سبز دارند نیز وجود دارد.

با منیزیم از عضلاتتان مراقبت کنید.

کمبود شدید منیزیم در بدن موجب تنش عضلانی، گرفتگی و اسپاسم می شود بنابراین عجیب نیست که این عنصر قلیایی در ترمیم عضلات نقش داشته باشد. منیزیم توانایی بدن را در ساخت پروتئین هایی که منجر به رشد عضلات شما می شوند افزایش می دهد. منیزیم برای داشتن عضلات سالم و عملکرد مناسب عصب ضروری است.
چه بدنسازی کنید یا نه مقدار کمی منیزیم (۳۲۰ میلی گرم دربرای زنان و ۴۱۰ مبلی گرم برای مردان) می تواند سرعت رشد عضلات را افزایش دهد. نیاز منیزیم روزانه تان را با خوردن تخم کدو، اسفناج، سویا، تخم افتابگردان، لوبیای سیاه و ماهی ازاد و قزل الا تامین کنید.

۵ ماده غذایی برای افزایش قدرت عضلات

ماهی ها شامل تمام اسید آمینه مورد نیاز برای ساخت ماهیچه ها هستند و مواد مورد نیاز برای بازسازی بافت ها را در خود دارد. تحقیقات نشان می دهد ارتباط قوی بین حجم عضلات و سلامتی بدن وجود دارد. وقتی پا به سن می گذاریم بدن حالت عضلانی خود را از دست می دهد به ویژه اگر به خوبی مورد استفاده قرار نگیرد. این عارضه کیفیت زندگی، تعادل، قدرت و توانایی بهبود بدن بعداز یک بیماری یا تصادف را تحت تاثیر قرار می دهد.
قلب، مغز، پوست و دیگر ارگان های بدن همواره درحال تغییر شکل توسط بافت هایی هستند که ساخته شده و از بین می روند. ماهیچه ها بخش مهمی از اسیدهای آمینه را برای این بخش های حیاتی تامین می کنند تا همواره قوی بمانند.
ماهیچه های فعال نه تنها خطر ابتلا به دیابت و پوکی استخوان را کاهش می دهند، بلکه هر چقدر مقدار عضله در شما بیشتر باشد، کالری بیشتری خواهید سوزاند. برای اینکه ماهیچه هایتان را قوی و سالم نگه دارید، باید رژیم صحیحی داشته باشید:
ماهی:
بخصوص ماهی هایی که از نظر امگا۳ غنی باشند مانند قزل آلا، تن، هالیبوت و کنسرو ساردین. ماهی ها شامل تمام اسید آمینه مورد نیاز برای ساخت ماهیچه ها هستند و مواد مورد نیاز برای بازسازی بافت ها را در خود دارد. حجم ماهیچه به میزان پروتئین مصرفی بستگی دارد. مصرف امگا۳ به سرعت از بین رفتن ماهیچه ها در هنگام پیری را کاهش می دهد. پیشنهاد می شود شما هفته دو یا سه وعده ماهی غنی از چربیهای امگا۳ مصرف کنید.
سیب زمینی شیرین:
سیب زمینی شیرین منبع بسیار غنی از پتاسیم و آنتی اکسیدان هاست که برای ساخت ماهیچه مفید است. هر کسی که برای عضلانی شدن تمرینات ورزشی می کند، در بدنش رادیکال آزاد تولید می شود. آنتی اکسیدان ها می توانند به خنثی کردن رادیکال های آزاد و بازسازی آن کمک کنند.
مواد خوراکی غنی از پتاسیم مانند سیب زمینی شیرین می توانند تاثیر غذاهایی که اسید اضافی تولید میکنند (گوشت، لبنیات) را خنثی کنند زیرا این غذاها قادرند سرعت از زایل شدن ماهیچه ها را افزایش دهند.
غذاهای دیگری که حاوی پتاسیم و آنتی اکسیدان هستند: کاهو، فلفل، کیوی، هندوانه، خربزه، مرکبات. بصورت ایده آل شما باید ۵ تا ۹ وعده انواع سبزیجات و ۳ وعده خوراکی های غنی از پتاسیم مصرف کنید.
ماست کم چرب:
ماست کم چرب از نظر پروتئین، کلسیم، پتاسیم و ویتامین دی غنی است و عملکرد عضلات را بهبود می بخشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *