داروهای گیاهیعرقیاتعطارباشی و طب سنتی

خواص درمانی عرق کیالک ( زالزالک )

اگر شما در پی آزمایش خون متوجه شدید، میزان بیلی روبین خون شما در اثر مشکلات کبدی و صفراوی و یا بنا به دلایل دیگر، از حد نرمال خود بالاتر رفته است، بهترین راه برای کاهش و پایدار نگه داشتن آن استفاده از عرق کیالک ( زالزالک ) می باشد. این عرق در درمان انواع التهاب و تنظیم کننده سیستم قلب و عروقی نقش به سزایی دارد، در ادامه با عطارباشی همراه باشید.

خواص درمانی عرق کیالک

مفید در کاهش بیلیروبین(صفرا)

مفید برای افراد صفراوی مزاج

مفید در درمان اگزما و خارش بدن

ادرار آور

تنظیم قند خون

تنظیم فشارخون

کاهش غلظت خون

تنظیم ضربان قلب و جلوگیری از سخت شدن رگ ها و تصلب شرایین

مفید در کاهش التهاب

موثر در درمان صدای گوش

قابض مفید در درمان اسهال خونی

موثر در تقویت قلب و معده.

مفید برای افراد مبتلا به روماتیسم و مبتلایان به ورم روده

درمان قطره قطره آمدن ادرار

نحوه صحیح مصرف عرق کیالک یک لیوان قبل و بعد از غذا مصرف شود، جهت ارتقاء تاثیر، می توانید به آن نصفی عرق شاه تره اضافه کنید.

زالزالک ( کیالک)

 میوه زالزلک گوشتی و دارای هسته‌های زردرنگ فراوان است که اگر با احتیاط مصرف نشود هسته‌های آن می‌تواند قاتل دندان‌‌های شما باشد. این میوه علاوه بر ویتامین‌هایA ،B،C و جوهر مازو یعنی تانن دارای کلسیم و مختصری ترشی و پکتین است که برای تقویت قلب و معده بسیار توصیه می‌شود. مهم‌ترین اثر زالزالک روی قلب، تنظیم کردن حرکات نامنظم آن است و از تپش قلب و ضربان شدید آن جلوگیری می‌کند.

در اغلب کشورهای اروپایی خصوصا آلمان برای درمان بی‌نظمی ضربان قلب ‌از گیاه زالزالک استفاده می‌شود. همچنین زالزالک در درمان آنژین و تصلب شرایین (سفت شدن دیواره رگ‌ها)‌ بسیار کاربرد دارد. این میوه به علت غنی بودن از اسید تارتاریک و اسید مالیک نیز در مواقع کم‌خونی و سل اثر نیکویی دارد. زالزالک به دلیل آن که دارای مقدار زیادی تانن است بسیار قابض بوده و می‌توان آن را جهت درمان اسهال‌های خونی به کار برد.
البته نوع کوهی آن قابض‌تر از سنجد است و از خونریزی معده نیز جلوگیری می‌کند. بد نیست بدانید در شمال ایران گونه‌های وحشی زالزالک به شکل خودرو در جنگل‌ها می‌روید که به آن «ولیک» گویند. رنگ زرد و صورتی این میوه در بدن تبدیل به ویتامینA می‌شود و بسیار اشتها را زیاد می‌کند. البته این میوه را وقتی که کاملا رسیده و رنگ انداخته مصرف کنید تا دچار ناراحتی‌های گوارشی ناشی از خام بودن میوه نشوید.
نارسی این میوه نیز فوایدی دارد و می‌تواند التهاب معده و صفرا را برطرف کند. خشک‌شده این میوه نیز بسیار در مقاصد طبی استفاده می‌شود.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *