تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

با این کارهای اشتباه بعد از ورزش زحمت خود را هدر ندهید

با این کارهای اشتباه بعد از ورزش زحمت خود را هدر ندهید

درحالی که رفتن به باشگاه بعد از مدتی تبدیل به روتین می شود، با این وجود عادات اشتباهی وجود دارد که اگر بعد از ورزش فورا آن را انجام دهید زحمت ورزش خود را به هدر داده اید.

اشتباه بعد از ورزش ۱: لباس ورزشی خود را عوض نمی کنید

۱۰۰۲۹۵_۰۶۳۳_۶٫jpg

آن لباس عرق کرده را سریع عوض کنید.

حتی اگر چندان عرق نکنید، لباس های فرسوده و خیس بهترین محیط پرورش باکتری است، و هم چنین باعث سرمای عمیقی می شود که بهبود یافتن از آن سخت است.

بدون در نظر گرفتن اینکه بعد از ورزش دوش می گیرید یا نه، لباس ها، جوراب و کفش خود را عوض کنید تا عضلاتتان گرم و شل شوند. این کار جریان خون را ارتقا می دهد که به ریکاوری بعد از ورزش کمک می کند.

همیشه خارج کردن پاها بعد از ورزش از کتانی حس خوبی است، اما اگر احساس خستگی زیادی می کنید از یک جفت کفش یا صندل حمایت کننده استفاده کنید. عضلات پاهایتان نیز خسته شده اند، بنابراین کفش های بعد از ورزش نیز باید حمایت کافی را داشته باشند.

اشتباه بعد از ورزش ۲: بعد از ورزش جلو تلوزیون ولو می شوید

۲۲

فعالیت سبک می تواند یک ریکاوری عالی باشد، چون باعث جریان پیدا کردن خون می شود و با ترمیم و سوخت رسانی مجدد به بدن به ریکاوری کمک می کند.

چند فعالیت سبک را در روز برنامه ریزی کنید. بلند شوید، در اطراف راه بروید و چند کشش سبک به صورت ایستاده با نفس عمیق انجام دهید.

اشتباه بعد از ورزش ۳: سوخت گیری درستی ندارید

۱۰۰۲۹۵_۰۶۳۳_۴٫jpg

برنامه ریزی کنید که بعد از ورزش بخورید و بنوشید، ترجیحا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بعد از پایان.

اگر بعد از تمرین مستقیما سر کار می روید یا تعهد دیگری دارید، یک وعده غذایی سالم و سبک تهیه کنید که بتوانید بخورید- حتی اگر در ماشین باشد. این وعده حتما باید حاوی پروتئین، کمی چربی، مقداری کربوهیدرات پیچیده برای جایگزین کردن نیازهای انرژی باشد. این موارد می تواند شکلات کم چرب کاکائویی، ساندویچ مرغ در نان گندم، بادام، میوه، یا ماست باشد.

آب زیادی نیز در کنارتان باشد تا در طول روز دهیدره نشوید. بعد از یک تمرین شدید در خوردن افراط نکنید. خودتان را توجیه نکنید که چون امروز ورزش کرده اید می توانید هر چیزی بخورید. جایگزین کردن کالری که در باشگاه سوزانده اید بسیار راحت است، بنابراین زحمت باشگاه را با پرخوری هدر ندهید.

اشتباه بعد از ورزش ۴: کارهای سنگین انجام می دهید

۱۰۰۲۹۵_۰۶۳۳_۵٫jpg

به نظر ایده ی خوبی است: در حالی که عرق کرده اید وقتی رسیدید خانه قبل از تمییز کردن خودتان اول کارهای باغچه را انجام دهید. می توانید چمن بزنید، علف های هرز را بگیرید، برف پارو کنید، یا سایر کارهای سنگین. اما این کارها برای عضلات خسته بسیار سنگین است، مخصوصا اگر به خاطر تمرین کم آب شده یا کمی گرسنه باشید.

انجام کارهایی هم چون دولا شدن، بالا رفتن از پله، یا برداشتن بار سنگین وقتی از قبل خسته شده اید، نسخه ای برای آسسیب دیدن است. اگر امکان پذیر است این کارها را به یک روز دیگر بیاندازید یا حداقل چندین ساعت برای ریکاوری بین آن فاصله قرار دهید.

اشتباه بعد از ورزش ۵: روز ریکاوری را تغییر می دهید

۱۰۰۲۹۵_۰۶۳۳_۱٫jpg

موفقیت خود را کم نکنید. به این خاطر که تمرینتان کوتاه بوده یا خیلی ساده بوده به ریکاوری نیاز ندارید یک تفکر اشتباه است. با بدن خود با احترام برخورد کنید- همانند ورزشکاران برتر- و سختی و طولانی بودن تمرینات را در نظر نگیرید.

فواید تمرین خود را حذف نکنید و بدنتان به خاطر مراقبت و ریکاوری از شما تشکر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *