تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ایورزش

اشتباهات زنان برای عضله سازی در رژیم غذایی

به جز تغذیه ناصحیح، زنان میزان تستسترون کمتری نسبت به مردان دارند به همین دلیل میزان عضله در آنها کمتر می باشد.

امروزه رژیم های شدید و نخوردن در جامعه شایع شده است و متاسفانه بسیاری از زنان این ها را باور دارند و مواد غذایی لازم برای عضله سازی  را مصرف نمی کنند. در اینجا به چندین اشتباه در رژیم غذایی می پردازیم که مانع از عضله سازی می شود.

اشتباهات رایج

از رژیم های غذایی معروف زودگذر استفاده می کنید:

۳

رژیم های غذایی زودگذر چیزی به جز حیله ای برای پول زایی نیست که وعده های دروغی دارند. در نهایت بسیاری از زنان تمرین زیاد و تغذیه کم دارند به همین دلیل عضله سازی رخ نمی دهد.

محدود کردن کربوهیدرات و چربی ها:

تصور می شود کربوهیدرات و چربی ها باعث چاقی می شوند. متاسفانه، این درشت مغذی ها از برنامه کنار گذاشته شده اند، و باعث شده زنان خسته شوند و هیچ نتیجه ای نگیرند.

نگرانی بیش از حد برای چربی سوزی:

توجه زیاد به چربی سوزی و توجه نکردن به عضله سازی یک بازی ذهنی است که خوره ذهن زنان شده است. این زنان با این وجود که عضلات خوش فرم را دوست دارند، چنان نگران چربی سوزی هستند که تمایلی به خوردن غذاهای عضله ساز ندارند.

نا امیدی و سخت گیری بیش از اندازه :

آنها مدام از خود انتقاد می کنند و یا درگیر تمرینات ناسالم می شوند و یا دست می کشند. به نظر می رسد مردان یک همبرگر می خورند و ادامه می دهند در حالی که زنان مدام تصور می کنند تلاش های عضله سازیشان نابود شده است.

حل مسئله

رژیم های زودگذر را نادیده بگیرید

ممکن است نادیده گرفتن رژیم هایی که رایج شده است سخت باشد. ضروری است کنترل یک رژیم غذایی واقعی را در دست بگیرید که می تواند نتایجی در طول عمر برایتان فراهم کند. باید از این روش های سریع بگذرید. از غذاهای از پیش آماده شده، یا مواد مصنوعی سالم دوری کنید، و به یک سیستم زمانی وابسته باشید که هر روز با شما همراه باشد.

هم چنین این رژیم های زودگذر برای زنانی که به دنبال حجم عضلانی هستند مناسب نیست. هدف این رژیم ها زنانی است که می خواهند لاغر و پرچربی باشند و مطالعات نشان داده است که بعد از اتمام برنامه تمام وزن آنها برمی گردد. این رژیم های سریع برای عضله سازی خالص مناسب نیست. راه حل آن این است که زنان چگونگی خرید، آشپزی و تغذیه برای عضله سازی را یاد بگیرند.

چربی و کربوهیدرات بخورید

۲

نخوردن چربی و کربوهیدرات سالم باعث می شود بدنتان انرژی و عضله ای نداشته باشد. بسیاری از زنان با حذف چربی و کربوهیدرات احساس بسیار خوبی دارند. تفاوت بسیار زیادی بین کربوهیدرات هایی که باید در رژیمتان باشند و آنهایی که باید حذف شوند وجود دارد.

اگر پای، دونات و برنج سفید زیاد می خورید، حذف این ها می تواند یک انتخاب عالی باشد. با این وجود، حذف سبزیجات، غلات کامل، میوه ها، مغذی جات، آووکادو، و روغن های سالم می تواند درشت مغذی هایی که عضلات برای گلیکوژن (انرژی) و آنابولیزم (رشد) نیاز دارد را حذف کند. کربوهیدرات های سالم نقش مهمی در رژیم غذایی عضله ساز دارد. آنها به صورت گلیکوژن در کبد و بافت عضلات ذخیره می شوند و در جلسات کار با وزنه و بعد از تمرین انرژی را برایتان فراهم می کنند. بدنمان محدودیت کربوهیدرات را تحمل نمی کند و پروتئین ذخیره در عضله را برای سوخت رسانی می سوزاند. این فرایند گلکونئوژنسیز نام دارد و اتفاقی است که نمی خواهیم سر عضلاتی بیایند که به سختی بدست آمده اند. چربی ها، مخصوصا چربی های ضروری  EFAsنقش مهمی در رشد عضلات دارند.

EFAs به حفظ عضله، چربی سوزی، و عملکرد هورمونی مرتبط است. چربی ها در انتقال مواد غذایی به داخل و خارج از سلول کمک می کنند و باعث تحویل آمینو اسید به بافت عضله می شوند. حذف کربوهیدرات های ضروری و چربی  برای هیچ کس دلخواهی نیست، مخصوصا کسانی که می خواهند عضله سازی کنند.

به جای چربی سوزی بر روی عضله سازی تمرکز کنید

۱

زنان به جای اینکه بر عضله سازی و استفاده از غذاهای عضله ساز تمرکز کنند، مدام از یک رژیم به رژیم دیگر می روند و به هیچ جا نمی رسند. نگرانی چربی سوزی تبدیل به یک بازی ذهنی می شود و باعث آسیب جدی به کسانی شده است که می خواهند عضله خالص بدست آورند. به جای آن تمرکز باید از چربی سوزی به عضله سازی تغییر کند.

روش خود را به گونه ای تغییر دهید که چالش زا باشد و از برداشتن وزنه های سنگین نترسید. تصور و تلاش های جدیدتان از لحاظ تغذیه و فیزیکی  باعث فرم دادن به عضلات می شود و هم زمان توانایی چربی سوزی را بالا می برد.

به خودتان سخت نگیرید

۴

در مورد غذا، زنان بیشتر از مردان دچار عذاب وجدان می شوند. آنها حتی تمرین های ناسالمی دارند و در چند روز بعد عادت های ناسالمی را پیگیری می کنند. تصور کنید که بدن به این مجازات چه جوابی می دهد.

انجام ساعت ها ورزش هوازی به همراه گرسنگی مانع رشد عضلات می شود و استرس روانی را در بر خواهد داشت. یک وعده غذایی ناسالم چاقتان نمی کند و همینطور یک وعده سالم لاغرتان نمی کند. باید به طور کلی سبک زندگی سالمی داشته باشید.

توانایی لذت بردن از یک وعده غذایی تقلبی و ادامه دادن برنامه کلی یک نگرش سالم است، زیرا در ساختن عضله خالص محدودیت جایی ندارد. اگر ذهنتان به جای چربی سوزی بر روی عضله سازی متمرکز شود، بنابراین خوردن همبرگر به صور ت گاه به گاه، برنامه تناسب اندامتان را بهم نمی زند.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *